پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: کتاب مقدس هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در برابر متجاوزان و استکبار جهانی، در بردارنده اوراق زریّن حماسه ها و شجاعت های عالمان بزرگ وروحانیون بوده که نقش طلاب وروحانیت در دفاع مقدس بسیار پررنگ و قابل توجه است.

 حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در  قزوین به نقش بی بدیل روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بدون شک روحانیون در آفریدن حماسه ها و دفاع از مرز ارزش ها، سهمی به سزا داشته و دارند و چه بسیار طلبه های جوان که در دوران دفاع مقدس، پا به آستانه فداکاری های بزرگ نهادند و به شهادت رسیده  ،ز چرا که آنان با الهام از انقلاب سرخ عاشورای حسینی، با اعتقادی راسخ، به سوی جبهه ها شتافتند.

وی افزود: روحانیون و اندیشمندان حوزه، همواره در دفاع مقدس و دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقشی فعّال داشته اند و در این میان، مراجع بزرگوار تقلید، از همه پیشگام تر و جدّی تر بوده اند و آن بزرگواران، با تشویق و راهنمایی های خردمندانه خویش، به رزمندگان اسلام یاری رسانده و آنان را در پاسداری از ارزش های انقلاب و دفاع مقدس دلگرم نمودند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین ادامه داد: جهاد و دفاع ملت مسلمان ایران در برابر متجاوزان، تنها یک دفاع نظامی نبود؛ بلکه بستری برای تربیتانسان های موحد و دل باخته بود.

حجت الاسلام  مصطفایی بیان داشت: نقش اساسی حوزه و روحانیت در دوران دفاع مقدس، تقویت روحیه رزمندگان اسلام بود، چرا که  وظیفه خطیر  روحانیون در ایّام جنگ، نگاهبانی از دل ها بود و این که قلب ها را آماده نگه داشته تا ضعف و شک و تردید به آن دل ها نفوذ پیدا نکند.

رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین تصریح کرد: در ایام دفاع مقدس، حوزه و روحانیت، فصلی زریّن و تابناک، در تاریخ خود به یادگار نهاد و انبوه روحانیون مخلص  پا  به عرصه جهاد و شهادت گذاشتند و از اعتماد تاریخی جامعه به روحانیت، پاسداری کردند و نگاهبان عزّت دین شدند.

حجت الاسلام مصطفایی بیان داشت: روحانیت، در جنگ تحمیلی توانست کارآمدی های گوناگون خود را نشان دهد و از ابعاد مختلف، در دفاع هشت ساله، حضور مؤثری را به نمایش بگذارد.

 وی اظهار کرد: روحانیت، چون قشرهای دیگر، از هشت سال نبرد مظلومانه، آموزه ها گرفت و بهره ها برد و دوره ای سرشار از تجربه را گذراند و براندوخته های تاریخی خود افزود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha