جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  محمد محبی - حوزه قزوین

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به نقش کلیدی روحانیت در دفاع مقدس، گفت: یکی از افتخارات بزرگ روحانیت در طول تاریخ تشیع، حضور در تمامی صحنه ها در دفاع از اسلام و ارزشهای اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام  محمد محبی، امروز در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: اکثر روحانیونی  که در جبهه بودند برای ایفای دو نقش پای در جبهه‌ها می‌گذاشتند، نخست نقش تبلیغی و نقش دیگر رزمندگی را در جبهه‌ها داشتند و باید گفت یکی از افتخارات بزرگ روحانیت در طول تاریخ تشیع، حضور در تمامی صحنه ها در دفاع از اسلام و ارزشهای اسلامی بوده است.

وی افزود: اگر به انقلاب هایی که در طول تاریخ شیعه انجام شده، نگاه کنیم، اغلب این انقلاب ها به رهبری یک روحانی انجام شده و روحانیت در آن نقش اساسی ایفا کرده و نهایتا انقلاب اسلامی نمونه بارزی از این حرکت ها است، از سوی دیگر یکی از بزرگترین جلوه های حضور روحانیت در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس است؛ حضرت امام(ره) اسفند ۶۸ در پیامی فرمودند «افق فقاهت آغشته به خون شهدای روحانیت است».

حجت الاسلام محبی ادامه داد: روحانیون با استفاده از یک آیه قرآن، بیان یک روایت و حدیث یا آموزش احکام و مسائل اخلاقی مشوق خوبی برای رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند و از این جهت اساسی ترین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عبارت است از ترویج معارف دین، بیان معارف و دستورات اهل بیت علیهم السلام و تبیین جهاد در مقابل دشمن بود.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه امروز نیز وظیفه روحانیت وظیفه ای بسیار خطیر و سنگین می باشد، اظهار کرد: اکنون که جنگ فرهنگی و نرم در جامعه شدیدتر از گذشته شده، رسالت روحانیون به عنوان مبلغین ،هدایتگران، مربیان و افرادی که باید چراغ هدایت مردم در برابر تهدیدات فرهنگی دشمن و فتنه ها باشند بسیار سنگین است.

حجت الاسلام محبی در پایان گفت: نقش حضرت امام (ره) در دفاع مقدس به عنوان فرمانده کل قوا بر هیچ کس پوشیده نیست و دستور ایشان برای اجرا یا توقف عملیات‌ها بر اساس مصالح نظام و شرایط و مقتضی جنگ بود و معظم با روح بلند و با توکل به خدا، مدیریت هشت سال دفاع مقدس را بر عهده گرفت و شهدای روحانی ما از ایشان و امام حسین(ع) الگو برداری می‌کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha