پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید مسأله بصیرت افزایی را به صورت فرهنگ عمومی در آید، گفت: مردم باید به هر میزانی که از حقایق دین اسلام، انسانیت و تقوا می‌دانند برای دیگران بازگو کنند، زیرا هر جه بصیرت افزایش یابد، هزینه‌های دنیوی و اخروی کمتر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز در دیدار با فرماندهان کلانتری‌های خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه انسان از نظر جسمانی برای تشخیص راه از بیراهه چشم سر دارد و جایی قدم‌ می‌گذارد که می‌بیند، گفت: بقیه موجودات از انواع حیوانات از این نعمت برخوردارند و انسان به دلیل انسانیت باید بغیر از چشم سر و ظاهر، چشمی داشته باشد که راه‌های انسانی را از غیرانسانی تشخیص دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد: اگر دین همراه با بصیرت نباشد، از بیراه‌های بزرگ مانند خرافات و شرک سر در می‌آورد که این امر بدتر از بی‌دینی است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی، بصیرت را شرط دین‌داری دانست و بیان داشت: بصیرت باید با علم دین، جهان‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی و دین‌شناسی همراه باشد و از خطا جلوگیری کند. انسان با بصیرت باید موانع علمی را بداند و آنها را تشخیص دهد و بصیرت را با علم دین از خطا مصون بدارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله انفجار اطلاعات اشاره کرد و ادامه داد: در زمان کنونی به دلیل حجم وسیع تبلیغات و انفجار اطلاعات اگر انسانی از سرمایه‌ هایش یعنی دین، فرهنگ، حقانیت و عدالت‌خواهی غفلت کند، سرمایه‌ او توسط دزدان فرهنگی و اعتقادی به غارت می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و افزود: معظم له در وهله اول فرمودند تهاجم فرهنگی در راه است، این مهم را جدی نگرفتیم و سپس فرمودند شبیخون فرهنگی که این مسئله نیز جدی گرفته نشد و بعد فرمودند غارت فرهنگی و اگر این مؤلفه‌ها جدی گرفته می‌شد، دشمن قوی نمی‌شد و رهبر انقلاب اسلامی نمی‌فرمودند ناتوی فرهنگی.

جنایات دشمنان به خودشان باز می گردد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: باطل در عین حالی که سلطه می‌یابد و بی رحم عمل می‌کند، یک زاویه دیگر مانند رسوایی دارد که خود به خود رسوا می‌شود و این برای دشمنان نتیجه معکوس دارد و جنایات دشمنان به خودشان باز خواهد گشت و آنها را نابود می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی، در ادامه عشق مردم به مکتب اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) و اربعین حسینی را حرکت عدالت‌طلبانه دانست و بیان داشت: این حرکت به صورت طبیعی در مردم حاصل شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید مسأله بصیرت افزایی را به صورت فرهنگ عمومی در آید، خاطرنشان کرد: مردم باید به هر میزانی که از حقایق دین اسلام، انسانیت و تقوا می‌دانند برای دیگران بازگو کنند، زیرا هر جه بصیرت افزایش یابد، هزینه‌های دنیوی و اخروی کمتر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha