جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: باید کار ویژه‌ای در راستای بصیرت‌افزایی و مقابله با هجمه دشمن صورت گیرد، چرا که تکیه بر فرهنگ عاشورا، انقلاب اسلامی ما را در قرن معاصر از خطرات، تهدیدها و آسیب‌ها در امان نگه داشته و بیمه کرده است و دشمن شناسی از ضرورت های جامعه امروز ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، صبح امروز درنشست معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران و مسئولان طرح حیات طیبه که در مدیریت مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزار شد، به موضوع اینکه دشمن از طریق نفوذ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی درصدد است تا اهداف خود را در کشور ما پیاده کند، گفت: بهترین راه مبارزه با نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمن، پیاده سازی فرهنگ عاشورا و استفاده از سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

وی افزود: با بیان اینکه دشمن پس از شکست در جنگ نظامی، تهاجم و نفوذ فرهنگی را در دستور کار خود قرار داد،  بیان داشت: در این عرصه دشمن با تمام قوا و با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌خواهد بر اهداف خود نائل شود که مهمترین راه برای خنثی شدن اهداف دشمن و پیروزی در این عرصه تمسک جستن به سیره ائمه اطهار (ع) است.

وی به تحریفات عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: ما نباید امام حسین (ع) را خلاصه در این ده روز اول محرم نماییم ،چرا که بر ما لازم است که هم قبل از عاشورا و هم بعد از آن  اهداف قیام سالار شهیدان را به خوبی مطالعه نماییم.

حجت الاسلام  کاظم لو تصریح کرد:باید واقعه عاشورا وقیام سید الشهدا را از روی مقاتل معتبر تاریخی بیشتر مطالعه نموده وواقعه کربلا را از روی کتابهای معتبر برای آحاد جامعه تبیین نماییم.

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره بر لزوم برگزاری برنامه های فرهنگی مختلف در راستای تبیین فلسفه قیام عاشورا تاکید و اظهار کرد: برنامه های فرهنگی باید با هدف بصیرت افزایی طراحی شوند.

استاد حوزه علمیه قزوین یکی از اصلی ترین پیام های محرم را کفر ستیزی، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی عنوان کرد و افزود: اولیاء طاغوت و جنود شیطان خودشان درگمراهی وفساد هستند  و می کوشند تا دنیا را هم به فساد وتباهی  بکشانند و این مهم و مقابله با آن تیز بینی مبلغان دینی را می طلبد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha