جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: نهضت اباعبدالله الحسین(ع) همانند سوره‌ای درخشان از قرآن ناطق است و مانند قرآن هر چه تفسیر می‌شود، چیزهای جدید و مهمی از دریای بی کران آن بدست می‌آید و هدایتگر بشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم سوگواری کارکنان و مدیران استانداری قزوین گفت:  آینده جهان با بعثت رسول اسلام(ص)، واقعه غدیر و جریان امام حسین(ع) شکل می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نهضت عاشورا یک حادثه نیست، بلکه یک جریان است، تصریح کرد: اگر نهضت عاشورا را حادثه ببینیم، هر ساله در سالروز آن باید مراسم یادبودی گرفته شود، اما اگر جریان ببینیم تکلیف دیگری داریم و باید خودمان را در متن جریان عاشورا قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان داشت: از آنجایی که قیام امام حسین(ع) یک جریان محسوب می‌شود، آن حضرت به دنبال کسانی است که شعور جریانی و پای حرکت در جریان داشته باشند که به معنای برخورداری از عقل ایمانی و اراده انسانی است.

امام جمعه قزوین افزود: امام حسین(ع) نیروی هایی می‌خواست که عقلِ مسلح به ایمان و بصیرت داشته باشند و از اراده جدی برخوردار باشند و همیشه سعی می‌کرد یارگیری نکند، بلکه مردم را هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: باید بکوشیم تا شایستگی نقش آفرینی در این جریان را داشته باشیم و امام حسین(ع) را یاری کنیم و بدانیم ندای «هل مَن ناصر ینصرنی» اباعبدالله الحسین(ع) ندایی است که امروز نیز ما را به یاری آن حضرت دعوت می‌کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha