شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه موقت ساری

حوزه/ امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که نهضت عاشورا موجب ایجاد حرکت های انقلابی در تاریخ اسلام شده است، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران نیز نمونه ای از الگوبرداری از نهضت عظیم عاشورا بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در همایش رهروان زینبی که در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، حقانيت قيام امام حسين عليه السلام را رمز ماندگاري نهضت عاشورا دانست و گفت: امام حسین(ع) برای حفظ و بقای دین و شریعت محمدی قیام کرد.

وی با بیان این که واقعه کربلا سراسر حماسه و شور و شعور بود، افزود: حق طلبي، مقاومت، ظلم ستيزي، دفاع از دين خدا و ولايت مداري، مهم ترين درس های عاشوراست.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز بشریت برای رسیدن به سعادت و رستگاری باید از درس های با ارزش عاشورا بهره مند شود، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود علیه ظلم و ستم حکومت وقت، به دین و جایگاه امامت و ولایت یک عظمت خاصی بخشید.

حجت الاسلام قاسمی با تأکید براین که درس ها و عبرت های نهضت عاشورا باید همواره مورد توجه جامعه امروز قرار گیرد، بیان داشت: جلوگیری از عدم تکرار آن واقعه غمبار نیازمند درک عمیق درس های عاشورایی است.

وی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نسل جوان نیازمند آشنایی با اهداف قیام عاشورا هستند، گفت: بسیاری از مطالب مهم و قابل گفتاری وجود دارد که می تواند برای جوانان امروز یک الگو برای زندگی فردی و اجتماعی آنها باشد.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که امت اسلامی برای مقابله با دشمن قسم خورده دین، باید هم قسم شوند، بیان داشت: بروز هر گونه تفرقه و اختلاف در دنیای اسلام سم مهلکی در برابر اقتدار نظام اسلامی است.

وی از مکتب امام حسین(ع) به عنوان مکتبی انسان ساز و تعالی بخش یاد کرد و گفت: امروز بشریت برای رسیدن به رستگاری راهی جز قرار گرفتن در مسیر این مکتب الهی ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که واقعه عظیم عاشورا آغازگر نهضتی عظیم و انقلابی بود که مهم ترین هدف آن احیای دین و از بین بردن انحرافات در آن دروان بود، افزود: امام حسین(ع) با قیام خود علیه کفر آرمان های اصیل اسلامی را زنده و جاودانه کردند.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که نهضت عاشورا موجب ایجاد حرکت های انقلابی در تاریخ اسلام شده است، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران نیز نمونه ای از الگوبرداری از نهضت عظیم عاشورا بوده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که نهضت عاشورا موجب رسوایی حاکمان وقیح وقت شد، خاطرنشان کرد: این قیام الهی در حوزه فرهنگ و تفکر انسانی وسعتی به گستره‌‌‌ی فطرت حقیقت پذیر بشر و اندیشه‌‌های آزاده دارد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که نهضت عاشورا از متن قرآن و سیره ائمه معصومین(ع) نشأت گرفته است، تصریح کرد: سید و سالار شهیدان در روز عاشورا مجموعه ای از مکارم اخلاقی و انسانی را به نمایش گذاشتند.

وی با تأکید براین که امروز بقا و ماندگاری دین در گرو حفظ فرهنگ و گفتمان عاشورایی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمن از گسترش و جهانی شدن این فرهنگ ارزشمند بسیار هراسان است و تلاش می کند مانع از گسترش و تقویت آن در دیگر کشورهای جهان شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ عاشورا موجب بیداری و بصیرت ملت های آزاده جهان شده است، افزود: بسیاری از جنبش ها و حرکت های انقلابی که در سال های اخیر در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی رخ داده گوشه ای از تأثیرات فرهنگ با عظمت عاشورا بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha