پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه/ وارد کردن خرافات و بدعت های مختلف در دین و مجالس عزاداری اهل بیت (ع) یکی از مهمترین راهبردهای دشمنان است که با هدف دور کردن نسل جوان از آموزه های دینی و اسلامی پایه ریزی شده و وظیفه همه ما این است تا با بصیرت افزایی در این حوزه، موجبات کاهش آسیب های موجود را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام والمسلمین حمید علی بخشی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهرستان تاکستان به اهمیت نماز جماعت و خواندن دعاهای وارده در ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت:  شاید بتوان گفت هیچ موضوعی به اندازه محرم و عاشورا در فرهنگ مردم جامعه ما تأثیر نداشته است؛ لذا حرکت خودجوش و بی نظیر مردم در این ایام براساس فرهنگی است که در میان شیعیان و در سایر ملت ها شکل گرفته و باید عزاداران حسینی بیش از همیشه به خواندن نماز جماعت و همچنین برگزاری محافل زیارت عاشورا اهتمام جدی داشته باشند.

وی بر ضرورت هوشیاری در مقابل توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی تأکید و عنوان داشت: بر همه آحاد امت اسلامی به خصوص مبلغان و مداحان واجب است که با آگاهی و بصیرت نسبت به نقشه های شوم دشمنان روشنگری کرده و ترویج احکام و معارف اسلامی را به دور از انحرافات و خرافات و تعصبات بی پایه و مخرب به عنوان یک اولویت اساسی مورد توجه قرار دهند .

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  وظیفه خطیر مبارزه با تکوین و ترویج بدعت ها و تحریفات بر دوش مبلغان و عالمان دین می باشد که می توانند با روشنگری، آگاهی بخشی و ارتقاء مبانی اعتقادی از انحراف و گمراهی در جامعه اسلامی جلوگیری نموده و شعائر حسینی را زنده نگه دارند .

حجت الاسلام والمسلمین علی بخشی هدف از مجالس عزاداری را شناخت و معرفت هر چه بیشتر نسبت به مکتب امام حسین( ع) و فرهنگ ولایی عنوان کرد و افزود: فراهم آوردن زمینه ترویج فرهنگ عاشورا می تواند جامعه را به سوی سعادت هدایت کند .

 وی اظهار کرد: وارد کردن خرافات و بدعت های مختلف در دین و مجالس عزاداری اهل بیت (ع) یکی از مهمترین راهبردهای دشمنان است که با هدف دور کردن نسل جوان از آموزه های دینی و اسلامی پایه ریزی شده و وظیفه همه ما این است تا با بصیرت افزایی در این حوزه موجبات کاهش آسیب های موجود را فراهم کنیم.

 مدیر مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان تصریح کرد: کسانی که مشتاق عزاداری برای سرور و سالار شهیدان هستند، باید طوری سوگواری کنند که به هدف اصلیشان یعنی درک صحیح مکتب عاشورا برسند و قطعا اگر انجام این اعمال با نیت خیر و خلوص همراه باشد انحراف ها و نیز حاشیه ها کنار رفته و جامعه اصلاح می شود.

 استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مداحان و سخنرانان هم باید تلاش کنند در مراسم عزاداری و روضه خوانی ها روایات و بحث هایی را مطرح کرده و به مردم بگویند که پشتوانه و سند قرآنی داشته و در مسیر ترویج اعتقادات دینی و اسلامی می باشد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha