پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ همین که در پی لقمه حرام نباشیم، نماز واجب را به بهترین شکل به همراه مستحبات به جای آوریم و نماز اول وقت را در مسجد اقامه کنیم، در راستای تقویت تقوا که تقویت اراده یکی از ره‌آوردهای آن است، گام برداشته‌ایم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در جمع طلاب و مدیران مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد با بیان اینکه عقل دانا و اراده توانا از برکات تقوا محسوب می‌شود، اظهار داشت: تقوا به انسان روشن‌بینی خاصی می‌بخشد که ره‌آوردهای علوم دیگر در مقابل آن ناچیز است.

وی افزود: تقوا به عقل، معنویت، نورانیت، بصیرت و حکمت می‌بخشد و امام علی(ع) در باب اهمیت حکمت می‌فرمایند اگر کسی اندکی از حکمت نصیبش شود، برای به دست آوردن حکمت بیشتر صبر و قرارش را از دست می‌دهد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام علی‌(ع) حکمت مجسم است که فرمودند اگر محبت من به کوه عرضه شود آن را متلاشی می‌کند و این مهم یکی از معجزات تقواست که انسان می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت:  اگر انسان گام نخست را برای رسیدن به تقوا بردارد و این اراده اولیه را در خود ایجاد کند، پس از شناخت و دست‌یابی اولیه به تقوا، اراده‌اش هم دوچندان تقویت می‌شود و او را در جهت تحصیل بیشتر تقوا سوق می‌دهد.

وی مطرح کرد: یکی از مقوله‌های بسیار مهم که توانایی اراده و عقل را در پی دارد، انجام واجبات دینی است و اگر انسان مقید به این معانی باشد، در حقیقت در مسیر توانایی اراده حرکت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: همین که در پی لقمه حرام نباشیم، نماز واجب را به بهترین شکل به همراه مستحبات به جای آوریم و نماز اول وقت را در مسجد اقامه کنیم، در راستای تقویت تقوا که تقویت اراده یکی از ره‌آوردهای آن است، گام برداشته‌ایم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: آن کسی که از اراده خود استفاده می‌کند، و دائم آن را به کار می‌گیرد، یقیناً در راستای تقویت اراده و فعال نگهداشتن آن گام برداشته و در نهایت چنین اراده‌ای دائم در حال توانا‌تر شدن است.اتصال باریتعالی 

وی عنوان کرد: ذکر و یاد خدا، از دیگر کارهایی است که تقویت اراده انسان را به همراه دارد و البته ذکر باید با توجه بسیار بالا به حضرت حق انجام شود تا اثر معنوی بالایی داشته باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: منشأ همه اراده‌ها خداوند است و هماهنگی با اراده خدا و اتصال به اراده باری‌تعالی، اراده انسان را قوی می‌کند و در این باب امام صادق(ع) فرمودند تقوا یعنی هرجا که خدا بخواهد تو را آنجا ببیند حضور داشته باشی و هر جا که بخواهد تو را آنجا نبیند، غائب باشی و این هماهنگی با اراده خدا، اراده انسان را قوی می‌کند.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: دوستان صالح انسان را در مسیر تقویت تقوا یاری می‌دهند و در روایات آمده با بدعت‌گذاران هماهنگ نشوید زیرا مردم شما را از آن‌ها می‌دانند و در احادیث هم آمده، دوست کسی است که وقتی او را می‌بینی یاد خدا در دل تو زنده شود و عملش شما را به یاد قیامت بیندازد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پیشنهاد IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    0 0
    عدم پیگیری لقمه حرام باسلام یعنی چی؟! ابهام را رفع کنید.