شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه مى بينيم كه علي رغم روشنگرى ها، گويى فساد تبديل به يك امر عادى شده است و در برابر آن حساسيت لازم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، صبح امروز پیام فضلی نژاد سردبیر سابق ماهنامه عصر اندیشه و مولف "کتابهای ارتش سری روشنفکران" و "شوالیه های ناتوی فرهنگی" با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کرد.

در این ديدار حجت الاسلام والمسلمین سيدعليرضا عبادى با انتقاد از گسترش بى تفاوتى در جامعه و عدم فعاليت منسجم نهادهاى انقلابى در مناطق محروم گفت: بى تفاوتى از خفقان بدتر است. از اين رو، حضور چهره هاى فرهنگى در اين استان مغتنم و لازم است و نبايد اجازه دهيم كه بى تفاوتى اجتماعى نسبت به معضلات، تبديل به يك فرهنگ شود.

وی افزود: امروزه دشمن تلاش مي كند تا با سرگرم كردن جامعه به مسائل فرعى، ذهن مردم را از مسائل اصلى منحرف كند.

امام جمعه بيرجند با بیان اینکه ما در توزيع محصولات فرهنگى، نشريات مكتوب و كتاب هاى معتبر در استان خراسان جنوبى دچار ضعف هاى جدى هستيم، گفت: متاسفانه بسيارى از توليدات فكرى كه در مركز عرضه مي شود، به اينجا نمي رسد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: حتى در توزيع روزنامه هاى انقلابى نقص داريم و به دلايل مختلف و علي رغم وجود مخاطبان فراوان، موسسات فرهنگى فعاليت هاى گسترده اى در اين استان ندارند كه بايد اين وضع تغيير كند.

وی ضمن تقدير از مواضع آقای فضلى نژاد در مسائل فكرى و فرهنگى و حضور وى در دانشگاه بيرجند، تصريح كرد: بسيارى از مردم وقتى با انواع فسادها مواجه مي شوند، انتظار دارند كه نخبگان و مسئولان اقدامات جدى كنند و اجازه ندهند كه اين مسائل مانند حقوق هاى نجومى به فراموشى سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه مى بينيم كه عليرغم روشنگرى ها، گويى فساد تبديل به يك امر عادى شده است و در برابر آن حساسيت لازم وجود ندارد.

همچنین در اين ديدار، پيام فضلى نژاد نيز ضمن سپاس از رهنمودهاى سازنده نماينده ولى فقيه در خراسان جنوبی گفت: اميدواريم نيروهاى انقلاب با توسل به روحانيت متعهد به اسلام، وضع موجود را كه نگران كننده است، تغيير دهند و مطالبات مردم را تحقق بخشند.

وی افزود: تلاش ما اين خواهد بود كه با انسجام ارتباطات فى مابين، به سهم خود بتوانيم بخشى از دغدغه هاى جامعه را پاسخ گوييم و براى عبور از ركود فكرى حاكم بر عرصه هاى مختلف، به يك برنامه عملياتى برسيم.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha