شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ آیت الله خاتمی گفت: نگاه تحلیلی به نهضت عاشورای حسینی در سخنرانی ها و عزاداریهای ایام محرم و صفر سازنده و هدایتگر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید احمد خاتمی، روز یکشنبه، پس از اقامه نماز ظهر، در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع)، در مدرسه عالی برادران جامعه المصطفی مشهد، گفت: نمی توان گفت تاریخ نگویید، زیرا تاریخ متن است، اما متن را همراه با تحلیل بیان کنید.

امام جمعه موقت تهران افزود: عاشورا ملت ها را زنده می کند و این نهضت سرمایه ای نفیس و ارزشمند در جامعه اسلامی است. امام راحل از این نهضت بهره گرفت و خروجی آن در جامعه ایران، تحقق انقلاب بزرگ اسلامی بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: سیدحسن نصرالله در لبنان هم از نهضت عاشورا استفاده کرد و خروجی آن شکست رژیم غاصب و تا بن دندان مسلح صهیونیستی و وحشت از مقاومت بوده است.

وی افزود: فلسفه مجالس عزادارای اباعبدالله الحسین(ع) همین خروجی هاست که به بیداری و زنده نگه داشتن ملتها می انجامد. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز بر نگاه سازنده به عاشورا تاکید داشت و پیش از پیروزی انقلاب جمله ای بیان کرد مبنی بر اینکه «محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است» که خود عاملی بر آن شد تا آخرین آجرهای بنای طاغوت فروریزد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: هر قدمی که برای خدا برداشته شود، خداوند مسیر را برای انسان روشن می کند. انقلاب اسلامی نیز چون برای خدا بود محقق شد، تا امروز هر روز بارورتر از قبل ادامه یافته است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: فساد جامعه را فلج کرده و به قهقرا می برد. باید آن را شناخت و با ریشه ها به شدت برخورد نمود. زمانی هر بیماری ناشناخته ای را طاعون می گفتند، امروز ایدز همان طاعون است که فساد می تواند عامل توسعه آن باشد و جامعه را نابود کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: باید تقوا، پاکی، احسان و صبر در جامعه تقویت و ترویج شود که در این صورت خداوند جامعه را در سایه نیکی ها حفظ می کند و داستان حضرت یوسف(ع)، اصحاب کهف و ... عبرتی برای ماست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha