جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تولیت آستان قدس رضوی_حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز برجام سند بی‌اعتمادی به آمریکا است، گفت: ایالات‌متحده آمریکا میثاق می‌بندد و پیمان‌شکنی می‌کند، لذا به میثاق‌های آمریکایی‌ها نمی‌شود اعتماد کرد و سند برجام، مهم‌ترین سند بی‌اعتباری آمریکایی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی با عنوان همایش «حماسه حضور»، در مصلای بجنورد، اظهار داشت: رعایت حقوق خانواده و قانون مداری از شاخص‌های مهم جامعه اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه قانون مداری شاخصه مهم برای دستیابی به تمدن اسلامی است، افزود: امروز دولت اسلامی برای دستیابی به تمدن اسلامی، پیگیری کردن تمام شاخص‌های شهر اسلامی را باید در اولویت کارها و برنامه‌های خود قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت فراهم‌سازی زندگی سالم برای انسان‌های فرهیخته گفت: عقلانیت، معنویت، اخلاق‌مداری، عدالت اجتماعی روابط اجتماعی بین تمام شهروندان و مدیران با شهروندان، رعایت حقوق و پاسداشت حقوق یکدیگر از ویژگی‌های شهر سالم است.

وی با بیان اینکه در تعریف شهر اسلامی، سالم و آرمان‌شهر که در سخنان فلاسفه و حکما و بزرگان در طول تاریخ مطرح است موضوع مهم سبک زندگی اسلامی و تفاوت آن با زندگی مادی بسیار قابل توجه است، اظهار داشت: نگاه مادی به زندگی نوعی تهدید برای زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی، ایرانی افزود: آنچه مقام معظم رهبری در این استان مطرح کردند و بسیاری از پژوهشگران ادامه راه را در دست گرفتند به تفاوت سبک زندگی مادی و اسلامی می‌پردازد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مدعی است که می‌تواند زندگی انسان را به نام دین‌داری رقم بزند که مقام معظم رهبری در خراسان ‌شمالی نیز فرمودند مردم ایران می‌توانند تمدن برگرفته از دین را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه سخنان حکیمانه و هدایتگر مقام معظم رهبری در خراسان شمالی همانند نسخه‌ای برای عمل همواره برای کشور و جهان اسلام زنده است، گفت: آنچه که مقام معظم رهبری در خراسان شمالی فرمود  بسیاری از پژوهشگران، امامان جمعه، سخنوران، نویسندگان و شعرا سرودند و نوشتند هنوز برای تبیین جای دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در ادامه با تأکید بر اینکه فساد نباید در جامعه و نظام اسلامی نفوذ کند، اظهار داشت: باید همه در جامعه اسلامی مانع از استقرار فساد و نفوذ آن در جامعه شوند تا جامعه‌ای سالم و پویا داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه باید با فساد دستگاهی و اداری مبارزه شود و به اخلاق که پایه همه کارها است بیش‌ازپیش توجه شود، افزود: گسترش اخلاق حرفه‌ای و رعایت حقوق خانواده و افراد جامعه و همه سطوح در اجتماع و قانون مداری از جمله وظایف مهم دولت اسلامی و مسئولان است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: فساد نباید در جمهوری اسلامی ایران ریشه کند٬ چرا که اگر فساد لانه کند همه‌چیز را بر فنا می‌دهد، ازاین‌رو فساد و تخلف از ناحیه هیچ فردی به‌خصوص مسئولان قابل‌قبول نیست.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با بیان اینکه امروز سند بی‌اعتمادی به آمریکا سند برجام است، خاطرنشان کرد: ایالات‌متحده آمریکا میثاق می‌بندد و پیمان‌شکنی می‌کند لذا به میثاق‌های آمریکایی‌ها نمی‌شود اعتماد کرد و سند برجام، مهم‌ترین سند بی‌اعتباری آمریکایی‌ها در این زمینه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha