پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه خواهران

استاد دانشگاه، پژوهش را پایه و اساس کار حوزه‌های علمیه دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تولید علم و پژوهش جایگاه بالایی دارد و امروز ایران در رده‌های بالای تولید علم در دنیا قرار دارد، چرا که امروز پژوهش در هر سطح و فعالیتی حرف اول و آخر را می‌زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،دکتر محمد افتخاری، صبح امروز در کارگاه پژوهشی با موضوع «شیوه نگارش تحقیق پایانی و مقالات علمی»، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمیه به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا روحیه پژوهشگری در جامعه‌ گسترش یابد و طلاب باید با نحوه طراحی سؤالات اصلی و فرعی، تنظیم فهرست مطالب و نحوه فیش نویسی برای  تک تک عناوین پیشنهادی خودآشنایی داشته و مهارت های لازم را کسب نمایند.

وی افزود: طراحی سؤالات اصلی و فرعی، سومین مرحله از طراحی تحقیق و سخت ترین و مهم ترین بخش روش تحقیق و پژوهش می باشد، که رسالت اصلی طراحی آن برای رسیدن به فهرست مطالب است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: پژوهش پایه و اساس حوزه‌های علمیه است، لذا باید این مهم جدی گرفته شود و طلاب پژوهشگر در مدارس تربیت شوند.

 افتخاری خاطرنشان کرد: تشکیل گروه‌های پژوهشی در مدارس قابل‌تحسین است، اما طلاب باید در این مقوله تلاش مستمرتری داشته باشند، چراکه اگر مراکز پژوهشی سامان یابند، موضوعات پژوهشی دارای اولویت مشخص خواهد شد و بحث‌های بااهمیت، مورد غفلت قرار نخواهد گرفت.

وی اظهار کرد: باید برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مدارس از سوی مدیران و اساتید جدی گرفته شود و اگر در بخش پژوهش، تحول اساسی در حوزه علمیه ایجاد شود، به تحقق اهداف حوزه و ایجاد نشاط و شادابی علمی کمک فراوانی می‌کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha