سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله دری نجف ‌آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، با تاکید بر پاسخگویی دقیق به شبهات دینی، گفت: هرچند مراکزی برای پاسخگویی شبهات دینی ایجاد شده، ولی طلاب و روحانیون باید با فراگیری آموزش های لازم آمادگی کامل را نسبت به پاسخگویی مناسب با ادبیات فاخر و زبان های زنده دنیا داشته باشند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درکاشان، با بیان این که روحانیون و حوزه های علمیه وظیفه  بسیار مهمی در جهت حفظ و نگه داری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهل بیت (ع) دارند، فقها را مانند دیوارهای مدینه دژهای محکم اسلام دانست و گفت: روحانیون، علما، فقها، فضلا و حوزهای علمیه در مقطع فعلی باید با زبان و قلم زنده و بیان رسا نسبت به گسترش و دفاع از مسائل دینی، فرهنگ اهل بیت(ع)، امام راحل و مقابله با تهاجم دشمن درفضای مجازی و غیرمجازی در جهان از هیچ گونه تلاشی دریغ نکنند.

برنامه ریزی حوزه های علمیه برای مقابله با فرهنگ غرب

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، با تاکید بر برنامه ریزی درست روحانیون و طلاب حوزه های علمیه در جهت مقابله با فرهنگ غرب تاکید کرد: مدیران حوزه های علمیه باید طلابی را تربیت کنند که بتوانند با زبان روز دنیا نسبت به سازماندهی، روشنگری، هدایت گری و تبیین مبانی دینی و معارف اسلامی در جهان اثرگذار باشند.

وی، شرط هر اقدامی را عامل بودن و مفسر برای دیگران دانست و افزود: اگر خود عالم و مبلغ ذینی با نصایح و رفتارش در جامعه به درستی به وظیفه اش عمل نکند، نصایحش و گفتارش  هم درجامعه هیچ گونه تاثیری نخواهد داشت.

امام جمعه اراک افزود: حوزه های علمیه باید طلابی را تربیت کنند که به خوبی بتوانند با توطئه های آمریکا، رزیم صهیونیستی  و جریان های انحرافی مقابله کنند و تبیین گر مسائل دینی  قرآن، نهج البلاغه  و... در داخل وخارج از کشور باشند.

پاسخگویی درست طلاب حوزه های علمیه به شبهات دینی

آیت الله دری نجف آبادی، با تاکید بر پاسخگویی دقیق به شبهات دینی افزود: هرچند مراکزی برای پاسخگویی شبهات دینی در قم ایجاد شده، ولی طلاب و روحانیون باید با فراگیری آموزش های لازم آمادگی کامل را نسبت به پاسخگویی مناسب با ادبیات فاخر و زبان های زنده دنیا داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به نقش رسانه ها در تبلیغ مسائل دینی و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) اشاره کرد و کمبود مبلغ و رسانه زباندان را از مشکلات جدی کشورمان دانست و افزود: رسانه ها و سایت های موثر می توانند با زبان های زنده دنیا در فضاهای مجازی نسبت به پاسخگوبی شبهات دینی در سراسر جهان اثرگذار باشند.

آیت الله دری نجف آبادی، به نقش روحانیون در تبیین مسائل دینی و جلوگیری از خرافات در هیئت های مذهبی در ایام محرم اشاره کرد و ادامه داد: سخنرانان مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در عزاداری سید الشهداء به جای خرافه گویی باید سخنان خود حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت زین العابدین(ع) را به زبان شعر، هنر، خطابه، حماسی و غیرحماسی برای مردم بیان کنند.

وی، با بیان این که مداحان به جای این که با دروغ گفتن مردم را به گریه بیاندازند واقعیت های عاشورا را بیان کنند، تصریح کرد: در عزاداری امام حسین (ع) نباید تنها هدف گریه کردن باشد، بلکه باید حقایق را به صورت آموزنده با بهره مندی از نوشته ها و موعظه های اندیشمندان، نویسندگان معتبرجهان اسلام، همچون امام راحل، شهید  مطهری، و.... برای مردم بیان کنیم .

مبلغین دینی با بیان حرف های غلو آمیز، با احساسات مردم  بازی نکنند

امام جمعه اراک، غلو، خرافه، بدعت و وهن دین  را حرام دانست و افزود: مبلغین دینی با بیان حرف های غلو آمیز، خرافی  و وهن اهل بیت(ع) نباید با احساسات مردم  بازی کنند، بلکه باید مطالبی را برای مردم بیان کنند که موجب عزت، کرامت و عظمت ارزشهای  جهانی اسلام تازمان ظهور حضرت مهدی (عج) شوند

عضو خبرگان رهبری، خرافه گویی را به مصلحت دنیای اسلام ندانست و ابراز داشت: نباید با خرافه گویی برای اینکه دوتا پیرمرد را درعزاداری امام حسین (ع) به گریه بیاندازیم توهین به دیگران بکنیم، جوانان، دانشگاهیان  و ملت های دیگر جهان  را از دست بدهیم، بلکه مطلبی را باید بیان کنیم که موجب عظمت اسلام و جهان تشیع گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha