جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه چالوس

امام جمعه چالوس با اشاره به این که فرهنگ غربی به عمق وجود خانواده های ایرانی نفوذ کرده است و این بسیار خطرناک است، تصریح کرد: جامعه امروز ما نیازمند یک الگوی مناسب و ارزشی است تا بتوانند خود را در برابر فرهنگ های غلط غربی واکسینه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری، امام جمعه چالوس امروز در نشستی که با موضوع «نقش دین در تعلیم و تربیت کودکان»، انقلاب ایران را علاوه بر یک انقلاب اسلامی و دینی، یک انقلاب فرهنگی نیز برشمرد و گفت: باید از احکام و ارزش های دینی به نحو مطلوب برای تربیت فرزندان این جامعه استفاده شود.

وی با بیان این که دین هدایت، تربیت و تنظیم رفتار کودکان را در برمی گیرد، افزود: همه احکام دینی، مبتنی بر مصالح و مفاسد است و هر یک از دستورات دین و تکالیف شرعی، همانند واجبات و محرمات دارای آثار تربیتی است.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که اسلام مکتب تربیت است و والدین را به تربیت نیکوی خود و فرزندانشان ترغیب و تشویق نموده است، گفت: فرزندانی که تحت سرپرستی والدین قرار می‌گیرند، اگر به خوبی تربیت شوند، افراد مفیدی برای خود و جامعه خواهند بود.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که امروز دشمن با تبلیغات گسترده در جهت تضعیف اصول دینی در جامعه گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت دین در همه سطوح جامعه به ویژه تربیت فرزندان استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز توجه به ارزش های دینی در برخی خانواده ها کمرنگ شده است، افزود: دین و ارزش های الهی باید در همه سطوح فردی و اجتماعی جامعه اسلامی نهادینه شود.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که فرهنگ غربی به عمق وجود خانواده های ایرانی نفوذ کرده است و این بسیار خطرناک است، تصریح کرد: جامعه امروز ما نیازمند یک الگوی مناسب و ارزشی است تا بتوانند خود را در برابر فرهنگ های غلط غربی واکسینه کند.

حجت الاسلام راشدی با تاکید بر این که خانواده ها بسترساز ترویج تعالیم دینی میان فرزندان باشند، گفت: راه درست تربیت یکی از نیازهای جامعه است که مسؤولان و کارشناسان امر در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی وظیفه ای مهم و اساسی بر عهده دارند و همه دستگاه ها و نهادها باید در این امر وارد شوند.

وی با بیان این‌که پدر و مادر نقش ارزشمندی برای سعادت و رستگاری فرزندان دارند، افزود: نیاز است زمینه‌های شکوفایی استعدادهای اعضای خانواده فراهم شود تا بتوانیم در مسیر تعالی و تکامل قدم برداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بهره‌گیری از معارف قرآنی عاملی برای تربیت صحیح فرزندان است، تصریح کرد: تربیت درست فرزندان باید به عنوان دغدغه اساسی و مهم خانواده ها باشد و از ظرفیت های موجود در این مسیر ارزنده بهره گیری کنند.

حجت الاسلام راشدی ادامه داد: قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت بشری است و اگر خانواده ای دوست دارد فرزندان او به عنوان انسانی کامل، بالغ و فردی اثرگذار در جامعه قرار گیرند، ضرورت دارد از تعالیم والای دینی و مفاهیم قرآن کریم استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان این که فرهنگ غرب مادی گرایی را در میان خانواده های ایرانی ترویج می کند، ادامه داد: خانواده های ایرانی باید با تکیه بر فرهنگ اسلامی ایرانی که سرشار از معنویت و ارزش های انسانی و دینی است در جهت تحکیم بنیان خانواده گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن با ترویج بی بندوباری و فساد به دنبال سست کردن بنیان خانواده در جامعه ایرانی است، خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی می دانند که نقش خانواده در ایران اسلامی جایگاهی محوری و اثرگذار است و به همین دلیل و در جهت ضربه زدن به اسلام و انقلاب به دنبال متزلزل کردن بنیان خانواده در کشورمان است.

امام جمعه چالوس با بیان این که خانواده در جامعه ایرانی از قداست و جایگاه رفیعی برخوردار است، تصریح کرد: امروز خانواده در غرب به دلیل سیاست های غلط سیاست مداران غربی، جایگاه خود را از دست داده و به پایین سطح ممکن تنزل پیدا کرده است.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که خانواده در غرب معنای حقیقی خود را از دست داده و تنها به یک سمبل تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه بنیان شکل‌گیری جوامع پیشرفته و خاستگاه فرهنگ­ ها، تمدن و تاریخ بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اسلام به خانواده هویت و کرامت بخشیده است، خاطرنشان کرد: امروز در دنیای اسلام خانواده از یک ارزش و کرامت خاصی برخوردار است که در هیچ جای جهان دیده نمی شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha