چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام شفیعی ، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شفیعی، با بیان اینکه دشمنان به دنبال توسعه فرهنگ مبتذل خویش هستند، گفت: آنها می‌خواهند فرهنگ خودشان را توسعه داده و مردم جهان آن‌چنانی که سردمداران آمریکایی می‌گویند، فکر کنند .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، که پیرامون سند ۲۰۳۰ صورت گرفته، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک نسخه جدید از مدیریت نظام اجتماعی در جهان معاصر است، اظهار داشت: پیام امام امت در روند پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام جمهوری، «ارائه نسخه‌ای کارآمد و روزآمد، متکی بر باورهای دینی بود» و بدین ترتیب اعلام کردیم که دیگر تسلیم و تابع نسخه‌های بشری رایج در نظام حاکم بر دنیای معاصر نیستیم.

*نظام اسلامی ایران مبتنی بر آراء مردم و پشتوانه فرهنگ اصیل دینی است

وی با اشاره به این مسأله که نظام اسلامی ایران مبتنی بر آراء مردم، با مشروعیت و پشتوانه فرهنگ اصیل دینی تشکیل شده است، اذعان داشت: مسئولان کشور، در هر جایگاه و پستی که قرار دارند، لحظه‌ای نباید از این مسأله که «نظام جمهوری اسلامی، باورها، آرمان‌ها و ارزش‌هایی را مد نظر قرار داده که ملت ایران برای رسیدن به آنها، جان و خون داده و مجاهدت و ایستادگی کرده‌اند» غفلت کنند؛ چراکه نظام اسلامی ایران مبتنی بر آراء مردم، با مشروعیت و پشتوانه فرهنگ اصیل دینی است.

*جمهوری اسلامی ایران، به دنبال نسخه نوین و جدید از تعالیم دینی و انسانی است

این استاد حوزه و دانشگاه، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، به دنبال نسخه نوین و جدید از تعالیم دینی و انسانی و از این سو، فراخوان آزادگان عالم به این نسخه جدید است، گفت: یکپارچه‌سازی در بخش‌های مختلف، سال‌هاست که مورد برنامه‌ریزی و مطالبه نظام سلطه قرار گرفته و در جای جای عالم هستی، این مهم را دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی، با بیان اینکه دشمنان به دنبال توسعه فرهنگ مبتذل خویش هستند، گفت: آنها می‌خواهند فرهنگ خودشان را توسعه داده و مردم جهان آن‌چنانی که سردمداران آمریکایی می‌گویند، فکر و اندیشه کرده و صرفاً در قلمرو نظری و اعتقادی آنها زندگی کنند؛ تا جایی که مسئولان عالی‌رتبه آمریکایی صراحتاً بیان می‌کنند «حتماً لازم نیست یک انسان، شهروند آمریکا باشد، کافی است هرکجا که هست، آمریکایی فکر کند».

*مسئولان با سوء ظن به آمریکا نگاه کنند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، ضمن ابراز تأسف از امضای سند ۲۰۳۰،  اظهارداشت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید به غرب و علی‌الخصوص آمریکا، با سوء ظن نگاه کنند، نه با حسن ظن! و اشکال کار مسئولانی که سند ۲۰۳۰ را امضا کرده‌اند، آن است که دشمن را به‌مثابه دشمن ندیده و به او با حسن ظن و اعتماد نگاه کرده و فریفته نمایش روشنفکری و دموکراسی معابانه سران نظام سلطه می‌شوند.

وی با اشاره به بدعهدی سران کشورهای غربی، افزود: سران غرب و مسئولان دیپلماسی غربی وقتی پیش‌نویس سندی را با یک دولت توافق می‌کنند، گاهی در ویرایش نهایی اعمال نفوذ کرده و آن را تغییر می‌دهند! حال آنکه این مسأله در برجام نیز این چنین صورت گرفت.

*با همه توان در برابر غوغا سالاری و گزافه‌گویی نظام سلطه خواهیم ایستاد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی، با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر «جهان خواران بدانند اگر در باربر دین ما بایستند، مادر برابر همه دنیای آنها خواهیم ایستاد»، گفت: ما نمی‌توانیم اموری که با تعالیم دینی اسلام ناب محمدی در تعارض باشد را بپذیریم! بلکه باید با همه قدرت در برابر غوغا سالاری و گزافه‌گویی نظام سلطه ایستاده و با آن مقابله کنیم.

کوتاهی مسئولان در اجرای اسناد بالادستی در عین مشتاق بودن به نسخه‌های غربی

این استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد : تأسف بزرگی است که انسان سوگمندانه می‌بیند، شماری از مسئولان و مدیران اجرایی کشور، در اجرای اسناد مصوب داخلی و فرادستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، کوتاهی، اهمال و سهل‌انگاری می‌کنند و در عین حال، نسبت به آنچه از فضای بیرونی القا و مطرح می‌شوند، مشتاق بوده و علاقمندانه پذیرا هستند.

وی با بیان اینکه مسئولان ذی‌ربط با چه مجوز و وکالتی از سوی ملت ایران، اقدام به امضای سند ۲۰۳۰ کرده‌اند!؟، گفت: واقعاً این سؤال مطرح است که آیا آنان می‌دانستند چه چیزی را امضاء کرده‌اند یا خیر!؟ اگر می‌دانستند که جای بازنگری در اصل اعتقادات آنها لازم است و اگر نمی‌دانستند، باید تلاش کنند تا خود را از خواب غفلت بیدار کرده و در صدد جبران آن باشند.

*سند ۲۰۳۰ با اصول قطعی و باورهای اساسی ملت ایران در تضاد است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی، با تأکید بر اینکه سند ۲۰۳۰ با اصول قطعی و باورهای اساسی ملت ایران در تضاد است، گفت: اینکه برخی‌ها بگویند پیش‌نویسی را امضا کرده‌ایم و این صرفاً توصیه‌ای است، اصلاً پذیرفته نیست! چراکه مطالعه متن این سند، بیانگر آن است که این ادعاها، کاملاً غلط و دروغ است و اگر خدایی ناکرده بنا باشد که سند ۲۰۳۰ در نظام فرهنگی و آموزشی کشور اجرا گردد، قطعاً می‌بایست از اصول و امور مسلم دینی و حتی ملی-مذهبی خودمان دست‌برداریم.

وی ادامه داد و افزود: ما معتقدیم که اسلام، در همه شئون کارآمد بوده و نظام دینی می‌تواند از عهده اداره جامعه برآید؛ پس هیچ نیازی هم به نسخه‌های وارداتی نداریم! اما آنچه نیاز امروز جامعه ایران است، سردارانی بصیر برای ایستادگی در برابر فرهنگ مهاجم غربی می‌باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، با اشاره به اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اجرای همه اسناد بالادستی تصویب شده در کشور یعنی اسنادی که جمعیت، بهداشت، آموزش، سلامت و توسعه را تبیین و چهارچوب بندی کرده‌اند، می‌تواند وضعیت موجود را بهبود بخشد و اوضاع را به نحو مطلوبی دگرگون سازد، اما متأسفانه بسیاری از اسناد بالادستی که با زحمت کارشناسان متدین و متعهد تهیه شده است، خاک می‌خورند و مدیران از آنها بی‌اطلاع می‌باشند.

*لجنزار غرب و شیفتگی برخی مسئولان برای نسخه‌های پوشالی وارداتی

وی با تأکید بر اینکه غرب در ارائه نسخه مدیریت بشر با رسوایی و ابتذال مواجه شده است، بیان داشت: اگر پرده پیش روی غرب کنار رود، ابتذال، گنداب و لجنزاری که در آن زندگی می‌کنند، دیده خواهد شد! اما متأسفانه با همه این اوصاف و تعابیر، شاهد آن هستیم که برخی افراد، با بی‌قراری و شیفتگی، به دنبال نسخه‌های وارداتی از غرب راه افتاده و متوجه نمی‌شوند چه خطای بزرگی را مرتکب شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی، با بیان اینکه نویسندگان اسناد بالادستی حقوق بشر و تساوی حقوق انسان‌ها، بدترین جنایات در جهان را مرتکب شده‌اند، گفت: آنها با بزک الفاظ و کلمات، کریه بودن چهره خودشان را بپوشانند! امروز جایگاه زن در جوامع غربی، جز به‌عنوان یک ابزار شهوت‌رانی مورد استفاده قرار می‌گیرد! آیا برای زن در غرب، معنای دیگری متصور هستند! پس چرا برخی مسئولان خواهان تحول در نظام آموزشی هستند که به زن، جایگاه و ارزش واقعی داده و او را کرامت می‌دهد.

*لزوم تسریع در روند علمی دانشگاه‌های کشور با اجرای اسناد بالادستی داخلی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، تصریح کرد: ما عمیقاً معتقدیم که اسلام به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) «نسخه‌ای است که از گهواره تا گور، برای انسان برنامه دارد» و معتقدیم تنها آنچه از سوی خالق متعال برای انسان‌ها در قرآن کریم در نظر گرفته، سعادت‌بخش و ارج گذار مقام و منزل انسانی است.

وی در پایان با اشاره به افزایش رشد علمی در سال‌های گذشته و لزوم تسریع در روند علمی دانشگاه‌های کشور، اظهارداشت: خوشبختانه اسناد بالادستی بسیار مطلوبی همچون «سند تحول»، «توسعه سلامت»، «توسعه آموزش عالی» و «سند دانشگاه آزاد اسلامی» در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که لازم است مسئولان، مدیران اجرایی و سیاست‌گذاران، خود را ملزم به اجرای بندها و قوانین آن کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha