جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: سند ۲۰۳۰ تعهدی است که با مبانی تربیتی و ارزشی و حتي سنت‌های اصيل و بومي ایرانی اسلامي سازگاری ندارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: آنچه در سند ۲۰۳۰ شاهد هستیم، آن است که این سند واقعاً تعهدی است که با مبانی تربیتی و ارزشی و حتي سنت‌های اصيل و بومي ایرانی اسلامي سازگاری ندارد؛ لذا نباید اجرایی شود.

وی افزود: خداوند  تبارک‌ و تعالی در سوره مبارکه نساء می‌فرماید: «والذین کفرو لو تغفلون عن اسلحتكم و امتعتكم فيميلون عليكم ميلة واحده» که هشداری برای ما بوده و آسیب‌های رویارویی با دشمن را به ما گوشزد می‌کند كه دشمن به چه سمت حرکت می‌کند و نقشه دشمن چیست؟

دبیر شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید: چشم‌انداز دشمنان شما این است که شما از این سلاح‌ها و سازوبرگ جنگی خودتان غفلت کنید؛ زیرا اسلحه یک جنبه پیشروی و یک جنبه بازدارندگی دارد و در اين آيه از سلاح و متاع سخن به ميان آمده و مسلم است که دشمن متاع و سرمایه فرهنگی ما را امروز هدف گرفته است.

وی گفت: اگر حرف از اجرای برنامه سند 2030 و اقدام جهانی آموزش برای توسعه پایدار و موضوع‌هایی از قبیل تساوي جنسیتی، بهداشت آموزش‌های جامع جنسی زده می‌شود، به این معنی است که دشمنان به دنبال تغییر باورها، تغییر ارزش‌ها و تحمیل فرهنگ غرب و فرهنگی که ابتذال آن خود مردم غرب را خسته کرده را به جوامع اسلامی تحمیل کنند و از این راه بی‌هویتی فرهنگی را در جوامع ایجاد کنند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بنابراین باید قبل از امضای این سند توسط مسئولان کشور، ابتدا پشت‌صحنه این سند بررسی  می‌شد که مبادا تعهدی را امضا کنیم که فردا خواسته باشیم ارزش‌های الهی را اشعری  گونه از دست بدهیم؛ چراکه امضا کردن یک سند در عهدنامه مالک اشتر كه منشور مديريتي علي ابن ابی‌طالب است تبحر و دقت خاص خودش را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: باید بدانیم که چه اسنادی رو قبول کنیم و چه تعهداتی رو به گردن بگیریم  كه مصالح دين و دنياي مردم تأمین شود؛ اما اکنون در رابطه سند ۲۰۳۰ شاهد آن هستیم که واقعاً تعهدی است که با مبانی تربیتی و ارزشی و  حتي سنت‌های اصيل و بومي ایرانی اسلامي سازگاری ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری مکی گفت: طبق فرمایشات ولی امر مسلمین جهان، برای اجرا نشدن این سند در کشور، عکس‌العمل سریع، قاطع و برخاسته از روحيه تبعیت از ولی‌فقیه را از جانب مسئولان می‌طلبد كه ضمن جبران اين اشتباه زمينه تكرار امثال اين موارد نيز وجود نداشته باشد كه فرهنگ يك جامعه را به مخاطره بيندازد که این امر امروز خواسته تمام علما، فرهیختگان، دلسوزان و مردم شریف و متدین ایران اسلامی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha