جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ تشییع پیکر شهید حججی در اصفهان

حوزه/ مراسم تشییع سردار قهرمان بی سر، شهید محسن حججی با حضور مردم انقلابی و شهید پرور، در زادگاهش نجف آباد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مراسم تشییع سردار بی سر، مسافر کربلای حسینی شهید محسن حججی با حضور مردم انقلابی وشهید پرور، مسئولان کشوری و استانی و فرماندهان عالی رتبه سپاه وارتش در زادگاهش نجف آباد برگزار شد.

خیل عظیم و پرشور مردم سیاه پوش وعزادار حسینی از ساعات ابتدایی صبح امروز در شهر نجف آباد و میدان بسیج این شهر به چشم می خورد

                            

امروز زن ومرد و پیر وجوان، با همسر و پدر و فرزند و مادر شهید حججی هم نوا شدند و درسوگ سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع)، قمر بنی هاشم(ع)، حضرت زینب کبری(ع) و همه شهدای کربلا به ویژه شهید شش ماهه حضرت علی اصغر(ع)، بر سر و سینه زنان، اشک ماتم ریختند.

دراین میان، طلاب وروحانیون حوزه علمیه نجف آباد و خمینی شهر نیز به سیل خروشان عاشقان مکتب سرخ حسینی و سبز مهدوی راه و منش شهید حججی پیوسته بودند.

امروز مادران نجف آبادی هم بچه های کوچک و خردسال  خود را به تاسی از 6ماهه کربلا به این مراسم آورده بودند تا آرزوی حسینی شدن فرزند خود را از این شهید بخواهند.

شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «لبیک یا زینب»، «لبیک یا زهرا» و «یا حسین» و «هیهات مناالذله» از خیل عظیم جمعیت به گوش می رسید.

سید رضا نریمانی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت، در این مراسم به مرثیه سرایی پرداخت و  مراسم عاشورایی تر شد.

سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز در این مراسم، در سخنانی گفت: شهید حججی همچون جوان رعنای امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع) به میدان رزم رفت و پیکرش قطعه قطعه شد تا پیکره اسلام، درهم تنیده باقی بماند.

وی تصریح کرد: کیفیت شهادت محسن حججی دقیقا تصویری نزدیک  و جلوه ای باشکوه از شهادت اصحاب امام حسین(ع)  را  در ظهر خونین عاشورا، بر صفحه دلها نقاشی کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: آنچه که امروز باعث شده با وجود جهانی قدرتمند در طولانی ترین جنگ قرن اخیر یعنی تهاجم جهان استکبار به سرزمین ایران، ملت ما پیروز شود، شهادت و رشادت های این جوانان برومند و صبوری خانواده های آنان است.

                        

پس از سخنانی سردار سلامی، نماز میت به امامت حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه نجف‌آباد بر پیکر شهید حججی اقامه شد و پیکر مطهرش به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی

                        

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha