جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ تشییع پیکر شهید حججی در اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام فرجی با بیان این که جلسات حضرت سید الشهداء(ع) فردی را به نام شهید حججی ساخت که نه تنها برای ایرانیان الگو شد، بلکه با جهانی شدنش دنیا را به لرزه در آورد، اظهار کرد: هر کس که در دانشگاه سید الشهداء(ع) قرار گیرد، جهانی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام امیرحسین فرجی، امروز درجمع معاونین و طلاب حوزه علمیه منطقه کاشان با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به فلسفه عاشورا اشاره کرد و گفت: علی رغم زحمات زیادی که اهل بیت(ع) برای ترویج دین اسلام کشیدند، متاسفانه به دلیل جریانات انحرافی مسیر شریعت دین تغییر کرد و امام حسین(ع) در آن موقعیت زمانی، براساس سیره جدش پیامبراکرم(ع) برای حفظ دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر از همه هستی خود گذشتند.

معاون تهذیب مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان، با تاکید بر عدم فاصله گیری از فلسفه عاشورا در مقطع کنونی، افزود: متاسفانه جامعه امروزی ما به خاطر انحرافات فکری و شبهات اعتقادی که دشمنان ایجاده کرده اند از دین فاصله گرفته شده است .

وی، با تاکید بر اینکه تمام اقشار جامعه، خصوصا روحانیون و طلاب وظیفه دارند شبهاتی که در جامعه خصوصا در بین نسل جوان ایجاد شده نسبت به اصل و واقعیت دین در جامعه اقدام کنند، ادامه داد: مبلغین و روحانیون باید در مساجد، تکایا، حسینیه ها و هیئت های عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) نسبت به احیای امر به معروف ونهی از منکر تلاش کنند.

معاون تهذیب مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان تاکید کرد: روحانیون و مبلغینی نباید در مقطع  فعلی فقط به تذکر امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه بسنده کنند، بلکه باید انحرافات فکری و اعتقادی را از بین ببرند.

این کارشناس دینی، حضور پرشور و معنادار امت اسلامی ایران در تشییع پیکر شهید محسن حججی را یکی از زیباترین و ماندگارترین صحنه های تاریخی ایران و جهان دانست و افزود: حضور بسیار پرشور و بی نظیر مردم ایران در تشییع پیکر این شهید بزرگوار نشان داد که شهید حججی تربیت یافته مکتب حضرت سیدالشهداء (ع) بود و توانست به کمالات بالای عرفانی دست پیدا کند.

 حجت الاسلام فرجی، با بیان اینکه جلسات حضرت سید الشهداء(ع)  فردی را به نام شهید حججی ساخت که نه تنها برای ایرانیان الگو شد، بلکه با جهانی شدنش دنیا را به لرزه در آورد، اظهار کرد: هر کس که در دانشگاه سید الشهداء(ع) قرار گیرد، جهانی می شود.

معاون تهذیب مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان، در پایان تنها راه نجات انسان ها را پیروی از مکتب امام حسین (ع) دانست و افزود: براساس سیره علمای دین، در تمام دوران تاریخ ثابت شده هر چقدر به ائمه اطهار(ع)، خصوصا سید الشهداء(ع) توسل پیدا کنیم سریع تر از نورانیت آنها بهره مند خواهیم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha