جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان

حوزه/ سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه راضی بودن به رضای الهی یکی از آموزه‏‌های واقعه کربلاست، گفت: عزت دینی، مهمترین درس مکتب حسینی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، ظریف در سلسله همایش های «در امتداد زینب(س)»، در جمع بانوان زائر بارگاه منور امام هشتم(ع) در رواق حضرت زهرا(س) به تبیین پیام های عاشورا پرداخت و اظهار کرد: يکي از مهم ترين پيام هاي واقعه عاشورا، بحث توحيد است و امام حسين(ع) فقط تسليم امر خداوند بود و تمام سختي‌ها و مصائب عاشورا به خاطر نابودی جاهلیت و احیای مکتب توحیدی بود.

وی با اشاره به اینکه از بارزترین درس‏های عاشورای حسینی، ایثار و مقدم داشتن دیگری بر خود است، افزود: در صحنه کربلا، نخستین ایثارگر خود سیدالشهدا (ع) بود که حاضر شد خود و خاندانش را فدای دین خدا کند و رضای او را بر همه چیز برگزیند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه اخلاص امام حسین(ع) و یاران آن حضرت، مهم‏ترین عامل جاودانگی قیام حسینی است، خاطرنشان کرد: يکي از ماندگارترين پيام هاي عاشورا که براي تمام بشريت در طول تاريخ، چه مسلمان و چه غيرمسلمان، آموزنده و زندگي ساز است، اين جمله امام(ع) است که فرمودند: «اگر دين نداريد، آزاده باشيد».

وی ادامه داد: امام(ع) در اين جمله به اين نکته اشاره مي کند که انسانيت يک ملاک بسيار ارزشمند است که جداي از هر دين و مسلک که انسان ها از آن پيروي مي کنند، يک گوهر دروني در وجود تمام آن‌هاست به نام انسانيت که اگر هر فرد به آن مراجعه کند، مي تواند راه درست و حقيقت را پيدا کند و حق و ناحق را بشناسد.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: آنچه در واقعه عاشورا اصل و ریشه همه فضیلت هاست، گوهر معرفت و شناخت امام حق است، بنابراین یاران حسین(ع) عاشورایی شدند، چون امام خود را شناختند و با همین شناخت تا پای جان با امام خود باقی ماندند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد روحیه عزت موجب مقاوم شدن در برابر مشکلات می شود، افزود: در شرایط کنونی نیز ما باید با الگوگیری از مکتب حسینی در برابر محاصره اقتصادی دشمنان مقاومت کنیم و با صبر و قناعت از سختی های زندگی بگذریم.

این کارشناس مسائل دینی گفت: همان گونه که عاشوراییان برای نجات اسلام و حمایت از ولی خدا هرگونه سختی را بر جسم و جان خریدند، اهل انتظار هم برای ترویج فضیلت ها و حفظ راه و رسم دینداری و تحقق ارزش‌ها در جامعه باید صبور باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha