جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی گفت: ایمان در بعضی افراد همانند ودیعه است که نشانه ضعف ایمان در آن دسته افراد می باشد و شخص در مکان ها و زمان هایی خاص ایمانی قوی دارد و بعد از پایان آن حالت ایمان شخص نیز رفته رفته رو به زوال خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در ادامه سلسله مباحث اخلاقی، در جمع طلاب، با اشاره به شاخصه های ایمان، گفت: ایمان در هر شخصی درجات مختلفی دارد و با گذشت زمان به مراتب قوی خواهد شد که در آخر به یقین و خلوص خواهد رسید.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم عنوان کرد: خداوند می فرمایند، ایمان در وجود هر شخص به دو گونه است، ایمانی که در وجود فرد قرا می گیرد و ایمانی که نزد شخص موقتی است و ثابت نیست.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: ایمان در بعضی افراد همانند ودیعه است که نشانه ضعف ایمان در آن دسته افراد می باشد و شخص در مکان ها و زمان هایی خاص ایمانی قوی دارد و بعد از پایان آن حالت ایمان شخص نیز رفته رفته رو به زوال خواهد رفت.

وی تصریح کرد: آن دسته افرادی که ایمان ضعیفی دارند در مواردی که مشکلاتی سر راه خود احساس کنند، ایمان خود را از دست خواهند داد که این افراد اگر به یقین برسند و مدتی حالت یقین را در خود نگه دارند، هیچ گاه به خطا نخواهند رفت.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اطمینان به عنوان حالتی از فوق یقین، بیان کرد: کسانی که به یقین می رسند در دقایق اول ممکن است دچار شکست شود و یقین در وجود آنها ثابت نمی ماند و می میرد .

آیت الله مهدوی ادامه داد: کسانی که در مرحله اول به یقین می رسند، نباید این حالت را با نفس مطمئنه اشتباه بگیرند، چرا که نفس مطمئنه نفسی است که زوال و کاهش ندارد و بعد از مدتی تقویت در وجود هر کس به ثمر خواهد نشست.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر نفس مطمئنه به عنوان نفسی که مطمئن به وجود خداست، تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است به سوی پروردگارت بازگردد، در حالی که تو راضی هستی و خدا راضی است که رضایت خدا از انسان همان نفس مرضیه است.

وی در ادامه افزود: روح مرضیه بالاتر و ارزشمند تر از روح راضیه است چه بسا افرادی که از خداوند خویش راضی و خشنود هستند، اما خداوند از آنها خشنودی ندارد اما شخصی که به نفس مطمئنه دست پیدا کند روح راضیه و مرضیه را باهم خواهد داشت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha