پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشن چادری شدن دانش آ‌موزان دختر کرمانشاهی

حوزه/معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی از فعالیت ۱۱۲ روحانی مبلغ در مدارس شهری و روستایی استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی مهرپویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: تعداد 112 روحانی مبلغ در مدارس شهری و روستایی استان حضور داشته و ایفای نقش می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور مبلغان در مدارس بهترین روش برای آشنایی هرچه بهتر دانش آموزان با مسایل دینی و مذهبی است، گفت: استفاده از مبلغان آگاه در مدارس سبب جذب دانش آموزان به دین مبین اسلام به عنوان کاملترین دین خدا است.

حجت الاسلام مهرپویان از فعالیت 112 روحانی مبلغ در مدارس شهری و روستایی استان خبر داد و افزود: از این تعداد، 52 مبلغه در مقاطع راهنمایی و دبیرستان های دخترانه در ساعات آموزشی در کنار دانش آموزان برنامه های مشاوره ای، دینی و تبلیغی را انجام می‌دهند.

وی افزود: 60 روحانی نیز در روستاهای خراسان شمالی به دانش آموزان احکام و مسائل دینی را آموزش خواهند داد و با توجه به محدودیت مالی ساعات کاری مبلغین کاهش‌یافته است و امیدواریم این مشکل برطرف شود.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این روحانیون مبلغ، نیروهای هجرتی هستند و زیر نظر معاونت هجرت بوده و مستقل از هرگونه ارگان دولتی هستند و تنها زیر نظر حوزه علمیه قم اداره می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بین حوزه و مدرسه سبب کسب موفقیت های بسیاری می شود، گفت: این ارتباط راهی موثر در پرورش دانش آموزانی اندیشمند، آگاه، دیندار و ولایتمدار است.

حجت‌الاسلام مهرپویان با تأکید بر تقویت باورهای دینی دانش آموزان، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب همواره به دنبال خدشه‌دار کردن فرهنگ اسلامی بوده و این امر وظیفه روحانیون را بیش‌ازپیش سنگین می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha