چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایت های میانمار، دولت این کشور را از پاسخگویی نسبت به این اقدامات ضد انسانی دور کرده است، گفت: سکوت در برابر نسل کشی مسلمانان در میانمار نقض آشکار حقوق بشر و له کردن انسانیت است.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با محکوم کردن جنایت های ضد بشری در میانمار، گفت: جنایت های دولت میانمار بر سر مسلمانان این کشور در سایه سکوت مجامع بین المللی صورت می گیرد.

وی با بیان این که سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایت های آشکار مهر تأییدی بر این اقدامات ضد انسانی است، افزود: مجامع حقوق بشری باید در چنین مواقعی به رسالت واقعی خود عمل کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که مجامع حقوق بشری دنیا تنها به ابزاری برای تحقق حقوق نامشروع برخی کشورهای غربی نظیر آمریکا خلاصه شده است، تصریح کرد: رویکرد این مجامع به اصطلاح بین المللی باید تغییر کند، چون وجاهت خود را در میان ملت ها از دست داده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جنایت های دولت میانمار بر سر مسلمانان این کشور دل هر انسانی را آزرده خاطر کرده است، خاطرنشان کرد: در این سکوت برخی کشورهای مدعی دفاع از حقوق انسانی بسیار قابل توجه است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایت های میانمار، دولت این کشور را از پاسخگویی نسبت به این اقدامات ضد انسانی دور کرده است، بیان داشت: سکوت در برابر نسل کشی مسلمانان در میانمار نقض آشکار حقوق بشر و له کردن انسانیت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه مردم بی گناه میانمار را به جرم مسلمان بودن می کشند و این اوج وحشی گری و خباثت است، بیان داشت: کشورهای جهان باید در برابر جنایت های آشکار دولت میانمار موضع گیری کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز مسلمانان میانمار در یک شرایط بسیار اسف باری زندگی می کنند و در حقیقت یک واجعه عظیم انسانی در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در میان سکوت مجامع بین المللی به ویژه کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر مردم مسلمان این کشور در قحطی و محاصره کامل به سر می برند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که در سایه سیاست های نامشروع و غیر اصولی کشورهای مستکبر جهان امروز مردم میانمار در قحطی و گرسنگی زندگی می کنند، تصریح کرد: دولت جنایت کار میانمار در سایه چراغ سبزی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به او نشان داده اند دست به چنین جنایات هولناکی می زند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که علی رغم اهمیت مسأله میانمار، در مجمع عمومی سازمان ملل به خوبی به آن پرداخته نشد، خاطرنشان کرد: سیاستمداران و رؤسای جمهور کشورهای جهان با پرداختن به مسائل حاشیه ای به این موضوع مهم بی اعتنایی کردند.

وی با بیان این که کشورهای جهان باید با فشار به دولت میانمار، راه نجاتی برای مسلمانان بی گناه این کشور پیدا کنند، بیان داشت: باید راه حلی برای برون رفت مسلمانان این کشور از بحران انسانی به وجود آمده پیدا کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با انتقاد از رویکرد کشورهای اسلامی در برابر جنایت های میانمار، بر ضرورت اقدام عملی کشورهای مسلمان جهان در برابر این نسل کشی آشکار تأکید کرد و گفت: علمای اسلام امروز باید به نقش واقعی خود در برابر جنایت های ضد انسانی میانمار عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha