جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران از برگزاری یادواره شهدای روحانی مازندران و همچنین یادواره نخستین شهید روحانی دفاع مقدس، پنج شنبه بیستم مهرماه، با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، در ساری خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران از برگزاری یادواره شهدای روحانی استان و همچنین یادواره نخستین شهید روحانی دفاع مقدس در ساری خبر داد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله حسینی بوشهری، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری سخنران ویژه این یادواره است، افزود: این مراسم پنج شنبه بیستم مهر ماه در ساری برگزار خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این استان در هشت سال دفاع مقدس حدود 400 شهید روحانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: تعداد شهدای روحانی به تناسب میانگین جمعیتی نسبت به دیگر اقشار بیشتر بوده است.

وی با بیان این که حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل با تقویت معنویت در میان رزمندگان همراه بود، افزود: حضور روحانیت در جبهه تنها تبلیغی نبود بلکه بسیاری از روحانیت در جایگاه رزمی و فرماندهی نیز مشغول دفاع از کشور بودند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان تلاش می کنند نقش روحانیت در دفاع مقدس را کمرنگ نشان دهند، تصریح کرد: این در حالی است که روحانیت به تناسب میانگین جمعیتی، حضور گسترده ای نسبت به دیگر اقشار جامعه در دفاع مقدس داشت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی روحانیت را پرچمدار حرکت های انقلابی معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی همواره در عرصه های مختلف نقشی تعیین کننده داشته است، افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز تنها جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده است، افزود: روحانیت آگاه و بصیرت در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی و پس از آن همواره در عرصه های مختلف حضوری اثرگذار داشته است.

وی با اشاره به این که نیاز است اقدامات ارزشمندی برای معرفی چهره های شاخص جبهه های حق علیه باطل صورت گیرد، بیان داشت: رزمندگان ما تلاش های دلاورانه و مجاهدانه ای داشتند که توانستند در برابر دشمنان به نحوی شایسته ایستادگی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: ضرورت دارد به خواستگاه اصلی حماسه سازی دفاع مقدس که همان سخت کوشی علما و روحانیان انقلابی در مبارزات سیاسی و مقابله با ستمگران و ایادی استکباری است توجه ویژه ای صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: شهدا سرمایه های همیشه ماندگار نظام اسلامی هستند که با ایثار و مجاهدت خود به مراتب ارزنده و والایی دست پیدا کرده و درس مقاومت، ایثار و فداکاری را به همه ما آموختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha