جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اربعین حسینی

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، اجتماع اربعین حسینی را یک مانور و حضور شکوهمند حسینی در برابر یزیدیان زمان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست اعضای ستاد اربعین شهرستان، حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلا را نشان دهنده عزت اسلام و مسلمین دانست و گفت: این حضور میلیونی پیام های مهمی برای دشمنان اسلام ناب دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که اربعین حسینی یکی از روزهای بزرگ الهی است، افزود: امروز ملت های دنیا شاهد این عظمت اسلام و دلباختگی مردم به ائمه بویژه امام حسین (ع) هستند.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که نهضت عاشورا برای رساندن ندای مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش پیام رسانانی دارد که در رأس آن حضرت امام سجاد(ع) و زینب کبری (س) قرار دارد، گفت: اجتماع بزرگ جهانی دوستداران اهل بیت(ع) نشان از وحدت پیروان مکتب آن حضرت دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور میلیون ها زائر در کربلا نشان از دلدادگی، عشق و علاقه قلبی به خاندان عصمت و طهارت(ع) است، تصریح کرد: هدف قیام و نحوه قیام امام حسین(ع) منحصر به فرد بوده و امام به خاطر مظلومیتش چهره‌ای شناخته شده در جهان است.

وی با بیان این که اربعین تجلی عشق و ارادت امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان به سید و سالار شهیدان است، افزود: اربعین فرصتی برای اظهار ارادت و دلدادگی امت اسلام به امام حسین(ع) و تأکید بر ادامه راه نهضت عاشورا است.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان در اجتماع عظیم اربعین حسینی به جبهه کفر خواهد گفت که تلاش های آنها نتوانسته از نور حسینی در جامعه اسلامی بکاهد، خاطرنشان کرد: علیرغم همه توطئه ها و دشمنی های بدخواهان دین، اما هر سال شاهد حضور پر شور تر مردم در آن اجتماع عظیم هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدخواهان دین و اسلام ناب برای تحریف عاشورا و آرمان های آن تلاش های بسیاری انجام دادند، گفت: اما حقانیت این نهضت عظیم دینی مانع از خاموش شدن نورانیت آن در جهان شده است.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که حضور گسترده مسلمانان به ویژه شیعیان در راهپیمایی اربعین حسینی علیرغم تهدیدات دشمن تو دهنی محکمی به دشمنان و بدخواهان دین است، تصریح کرد: امت اسلامی برای حفظ و حراست از دین و ارزش های اسلامی تا پای جان می ایستند و اجازه نخواهند داد به مقدسات دینی آنها بی احترامی شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جاذبه حسینی، قلب ها و جان های خسته از دنیای مادی را به سوی خود می کشاند، تصریح کرد: در پیاده روی اربعین حسینی اقشار مختلف مردم در هر طبقه اجتماعی با پای پیاده و تنها به عشق امام حسین(ع) کیلومترها پیاده روی می کنند که این همان عشق و دلدادگی است.

وی با بیان این که امت اسلامی به ویژه شیعیان بار دیگر با خلق این حماسه میلیونی عزت و عظمت اسلام ناب و اهل بیت(ع) را به دنیا نشان دادند، تصریح کرد: عاشقان ثارالله نشان دادند که نورانیت اهل بیت(ع) هیچ گاه قطع نخواهد شد و همواره برای ملت های مسلمان راهنما خواهد بود.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که امت اسلامی با این حضور چند ساله خود در راهپیمایی اربعین حسینی ثابت کردند برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) جان خود را نیز فدا خواهند کرد، بیان داشت: امت اسلامی دیگر اجازه نخواهند داد، بدخواهان اسلام ناب در کشورهای اسلامی دخالت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha