پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت تبلیغی ۲۰۰ مبلغ دینی در مدارس امین استان خبر داد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در  مازندران از فعالیت تبلیغی 200 مبلغ دینی در مدارس امین استان خبر داد.

وی به امضاء تفاهم نامه همکاری میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و با بیان این که این تفاهم نامه بستری را برای حضور مناسب مبلغان دینی در مدارس فراهم کرده است، افزود: ان شاء الله با برنامه ریزی های مناسب تر شاهد حضور بیشتر مبلغان دینی در سطح مدارس خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور مبلغان دینی در کنار دانش آموزان مدارس  را یک فرصت ارزشمند در راستای تقویت مبانی دینی و باورهای اعتقادی نسل نوجوان جامعه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم این ظرفیت های به وجود آمده را در جامعه بیشتر تقویت کنیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که وجود صدها  مدرسه در مقاطع مختلف در مازندران ضرورت تقویت تعداد مبلغان دینی در سطح مدارس را بیشتر می کند، بیان داشت: تعداد مبلغان حاضر و فعال در مدارس استان با میزان نیاز ما در سطح مدارس مطابقت ندارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به اجرای طرح مدارس امین در استان اشاره کرد و با بیان این که این برنامه یکی از طرح های موفق و مناسب در فضای آموزشی کشور است، گفت: ضرورت تقویت این گونه طرح ها در سطح مدارس به منظور تقویت باورهای دینی نسل جوان جامعه بیش از پیش احساس می شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که حضور روحانی در کنار دانش آموزان می تواند در تقویت باورهای دینی و اعتقادی او بسیار نقش آفرین باشد، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده حضور روحانیت در سطح مدارس و ارتباط مستمر و چهره به چهره با دانش از بروز بسیاری از آسیب های احتمالی در میان دانش آموزان جلوگیری خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ظرفیت و پتانسیل بسیاری خود در حوزه های علمیه برای همکاری با سیستم آموزشی کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت باید ظرفیت مدارس علمیه به ویژه فارغ التحصیلان حوزوی در تربیت دینی دانش آموزان بیشتر استفاده کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی می توانند بازوان مستحکمی برای دستگاه تعلیم و تربیت کشور باشند، گفت: نباید این ظرفیت بالای دینی و علمی کشور مورد بی توجهی قرار گیرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مدارس سنگر دفاع از دین، فرهنگ و معنویت است، تصریح کرد: امروز دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب توطئه ها و نقشه های خود از سطح مدارس آغاز کرده اند که باید هوشیارانه رفتار کنیم.

وی با بیان این که امروز نسل جوان جامعه نیازمند آگاهی بخشی نسبت به توطئه ها و هجمه های دشمنان هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بخشی از نسل جوان جامعه به دلیل عدم آگاهی از توطئه بدخواهان در دام دشمن گرفتار می شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دانش آموزان امروز کشور آینده سازان فردا هستند، افزود: باید با بهره گیری از ظرفیت روحانیت در مدارس، افرادی متعهد، انقلابی و با استعداد برای بخش های مختلف کشور تربیت و پرورش دهیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تقویت حضور روحانیت در مدارس، گفت: متأسفانه در گذشته حضور مبلغان ساماندهی نبود، اما خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته شاهد حضور مستمر مبلغان دینی در مدارس هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر چه میزان ارتباط مبلغان دینی با دانش آموزان بیشتر باشد میزان اثرگذاری تبلیغ ارزش های دینی نیز بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با دانش آموزان و نسل جوان امروز جامعه بیشتر تقویت شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین به اجرای طرح بینات در استان اشاره کرد و با بیان این در این طرح از ظرفیت طلاب جوان حوزه علمیه در جهت تبلیغ دین استفاده می شود، گفت: این طرح ظرفیت ارزشمندی به منطور پر کردن خلأهای تبلیغی موجود در جامعه است.

حجت الاسلام صادقی در پایان خود به حضور حدود ۲۰۰ مبلغ دینی در سطح روستاها و مناطق محروم استان اشاره کرد و افزود: این مبلغان دینی در قالب طرح هجرت به صورت دائمی در روستاهای استان به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha