جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

مسؤول حوزه علمیه بهشهر، دین را عامل عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: علما و بزرگان دینی عمر با برکت خود را در مسیر بقا و ماندگاری دین صرف کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران، حجت الاسلام عربعلی جباری، مسؤول حوزه علمیه بهشهر، عصر امروز در دیدار جمعی از اساتید، مبلغان و طلاب این شهرستان با اشاره به نقش مهم روحانیت در دفاع از دین گفت: روحانیت در طول تاریخ پرچم دار دفاع از دین بوده است.

وی با بیان این که روحانیت هیچ گاه صحنه دفاع از دین و اسلام ناب را ترک نکرده است، افزود: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ با تحمل مصائب و مشکلات تنها در مسیر دفاع از دین گام برداشتند.

امام جمعه بهشهر، دین را عامل عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: علما و بزرگان دینی عمر با برکت خود را در مسیر بقا و ماندگاری دین صرف کردند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که علما در طول تاریخ هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده است، تصریح کرد: علمای دین عمر خود را وقف دین و بقای اسلام ناب کردند و لحظه ای از حرکت در این مسیر درنگ نکردند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که رمز پیشرفت و توسعه کشورمان در عرصه ها و صحنه های مختلف بهره گیری از معارف دینی بوده است، خاطرنشان کرد: فقهای دین با تبیین و تبلیغ صحیح احکام اسلامی در جامعه، مسیر صحیح زندگی را به مردم نشان دادند.

حجت الاسلام جباری از طلاب و روحانیان به عنوان نگهبانان دین و حافظ میراث گرانقدر پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) یاد کرد و افزود: روحانیت و حوزه های علمیه همواره مهم ترین پشتیبان دین و ارزش های اسلامی در جامعه بوده اند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که در دوران غیبت علما و روحانیان حافظان اصلی دین در جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: مردم علما و روحانیان را همواره پناهگاهی برای رسیدگی به امور فردی و جمعی خود می دانستند.

حجت الاسلام جباری، حضور در صحنه روحانیت را عامل عزت و اقتدار جامعه دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور در صحنه روحانیت موجب می شود کژی و زشتی ها در جامعه اسلامی کمرنگ شود.

امام جمعه بهشهر با بیان این که در دنیای پر آشوب امروز جهان، دین واهل بیت(ع) به برکت تلاش های علما و بزرگان دینی از یک جایگاه ارزشمندی برخوردار است، تصریح کرد: علما در تاریخ هیچ گاه عرصه دفاع از دین را ترک نکردند و همواره علیرغم همه مشکلات و سختی ها خود را وقف دین و ارزش های دینی کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز رسالت دفاع از دین بر عهده حوزه و روحانیت است، تصریح کرد: اگر نقش آفرینی و حضور روحانیت نباشد دشمن به اهداف و نقشه های پلید خود دست خواهد یافت.

امام جمعه بهشهر با بیان این که باید هر چه در توان داریم برای گسترش و حفظ دین به کار گیریم، گفت: سرمایه گذاری برای گسترش دین و ارزش های اسلامی در جامعه یک ضرورت مهم است که نیازمند یک هدفمندی مناسب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha