پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیدمحمدجواد علوی بروجردی

حوزه/ متأسفانه مساجدی که در روسیه ساخته می شود به وسیله پولهای وهابیت و آل سعود است؛ فرقه وهابیت از نظر اسلام مطرود و باطل است و هدف آنها درکشورهای مانند روسیه ترویج تفکرات وهابیت و تربیت جوانان بر اساس اندیشه وهابی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»،آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اندیشمندان روسی مقیم کشور ایران که در سالن اجتماعات کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد، با بیان اینکه روسیه کشوری دارای تمدن اصیل است  و با آمریکا متفاوت است،گفت: دلیل تمدن اصیل در روسیه، قرار گرفتن کلیسای ارتدوکس است و از نظر مسلمانان کلیسا و مسیحیان آن دارای ارزش می باشند.

آیت الله علوی بروجردی اظهار داشت: اگرچه بین حکومت کشور ایران و روسیه در طول تاریخ اتفاقاتی افتاده و بعضا اتفاقات خوبی هم نبوده، ولی مردم دوکشور اشتراکات خوبی داشته و دارند، شرقی، همسایه و درکنار هم بودن از جمله این اشتراکات است. 

 این استاد حوزه بابیان اینکه درطول تاریخ همیشه دشمنان به نوعی خواستند این اشتراکات را بهم زده و براختلاف بیافزایند و موجب فتنه وآشوب و درنهایت دشمنی و جدایی مردم دو کشور شوند، ابراز داشت: روسیه کشور پهناور، هم مرز مسلمانان و جوامع اسلامی است چون در همسایگی مرز مسلمانان قراردارد و به همین دلیل لازم است، سیاست های که اخذ می کند، سیاست های شناخته شده، دقیق و صحیح باشد.

وی عنوان کرد: کشورهایی که هم مرز روسیه می باشند، غیر از یکی دو تا کشور، تابع سیاست غربی و متحد آمریکا می باشند و به همین دلیل براساس تفکرات غربی که به مردم کشور اسلامی تزریق می شود، متأسفانه نگاه مثبتی به روسیه ندارد و حتی به عنوان دشمن مورد توجه قرار گرفته و در صددمقابله هم می باشند.

آیت الله علوی بروجردی بابیان اینکه ایران تنها کشور اسلامی است که به کشور روسیه به عنوان کشور دوست نگاه می کند و سیاست آن هم برگرفته از غرب و علیه روسیه نیست؛ بلکه مستقل و ملی می باشد، افزود: در ارتباط با روسیه دو مسئله حائز اهمیت است یکی شناخت جوامع غربی و بعد شناخت مردم آن و دوم تأثیرسیاست خارجی در کشورهای غرب است.

نوه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی اظهار داشت: ایران دارای تمدن اصیل اسلامی و هم مرز روسیه است، ولی متأسفانه شاهد این قضیه می باشیم که این دو کشور در معرض خطراتی از ناحیه غرب و دشمنان قرار دارند، خطر اول تندروی و افراط از سوی گروهای تروریستی است که حتی در داخل کشور روسیه است و بسیاری از جوانانی که در زیر پرچم داعش می جنگند، ازکشور روسیه می باشند.

 این استاد حوزه بابیان اینکه داستان داعش و القاعده موضوعی است که مورد دلخواه غرب بوده و آنها مرکز نشر دهنده می باشند، بر شناخت و مطالعه بهتر مراکز فکری تروریستی، افراط گری ها و افکار آنها در سیاست خارجه کشور روسیه تاکیدکرد.

وی با بیان اینکه خطر دوم فضای مجازی است و غرب از این مسئله به خوبی علیه دو کشور در حال استفاده کردن است و با این کار می خواهد، بنیان خانه و خانواده مردم دو کشور را ازبین ببرند، افزود: متأسفانه شاهد برخی بی ارزشی ها و بد اخلاقی ها در خانواده اسلامی در ایران و روسیه می باشیم، بطوری که نفوذ فضای مجازی مشکلاتی را برای خانواده ایرانی ایجادکرده و بسیاری از بنیان های ارزشی خانواده در کشور به خاطر همین مسئله درحال فروپاشی است. بنابراین لازم است برای دفع این خطر بزرگ و اثرگذار دردوکشور، فکر و هم افزایی کرد و تا بتوان با ارائه راهکارهای مناسب جلوی نفوذ را گرفت.

آیت الله علوی بروجردی گفت: نکته دیگر در سیاست خارجی روسیه این است که در نوع ارتباط به منافع کشورهای اسلامی توجه شود و تنها به منافع کشور مالی واقتصادی خود توجه نکنند.

متولی مسجد اعظم اظهار داشت: کشورهای اسلامی برای ارتباط با سایر کشورها، به اصول و ارزشهایی پای بند می باشند و این طوری نیست که تنها به منافع خود همانند کشورهای غربی فکری کنند. کشور روسیه برای ایران کشور دوست است و این طور نیست که ایران مانند آمریکا نگاه تجارت داشته باشد چون آمریکا در سیاست خارجی تنها به حفظ منافع و پول می اندیشد و مسائل کشور مقابل برای سیاست مداران آن کشور اهمیتی ندارد و برای پول به کشورهای دیگر حمله می کند؛ بنابراین انتظار ایران از سیاست مداران کشور روسیه این است، نگاه ویژه ای غیر از منفعت طلبی به کشور دوست خود، یعنی ایران اسلامی داشته باشند.

این استاد حوزه عنوان کرد: خبرهایی که از آزادی مسلمانان در روسیه می رسد، راضی کننده است، ولی خبری که نگران کننده است این که متأسفانه مساجدی که در روسیه ساخته می شود به وسیله پولهای وهابیت و کشور آل سعود است.

آیت الله علوی بروجردی گفت: فرقه وهابیت از نظر اسلام فرقه مطرود و باطلی است و هدف آنها درکشورهای مانند روسیه ترویج تفکرات وهابیت و تربیت جوانان بر اساس اندیشه وهابی است که بسیار خطرناک است به همین دلیل  لازم است در سیاست خارجی مسئله نفوذ تفکرات وهابیت بسیار مورد دقت قرار گیرد تا باعث مشکلاتی برای آینده اسلام نشود.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha