پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 430404
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
گارگاه پاسخ گویی به شبهات در حوزه علمیه همدان

حوزه/ حجت الاسلام حسین پور گفت: به نظر وهابیت مسلمانان به خصوص شیعیان مشرک هستند و به همین سبب به مسلمانان حمله می کنند و در مورد مسیحیان و یهودیان این عقیده را دارند که قرآن دستوری در مورد اهل کتاب غیر از جزیه گرفتن از آنها نداده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید ابوالفضل حسین پور استاد حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در کارگاه پاسخ گویی به شبهات اعتقادی گفت: وهابیت عبادت را صرف خضوع، معرفی می کند.
وی تصریح کرد: وهابیان توسل به اهل قبور را به این علت شرک می دانند که فرد با حضور در نزد اهل قبور خود را خاضع می کند و از صاحب قبر درخواست توسل دارد و او را محکوم به شرک می کنند.
حجت الاسلام حسین پور با اشاره به «وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَ قُلْ رَبِّ ارْحَمْهُما کَما رَبَّياني‏ صَغيراً» گفت: پاسخ به وهابیت این آیه شریفه است که خداوند متعال می فرماید با پدر و مادر از روی خضوع و خشوع رفتار کنید.
وی در ادامه افزود: وهابیان درباره خضوع به پدر مادر می گویند به علت وجود آیه ۲۴ سوره اسرا دلیل خاص وجود دارد و خضوع در مقابل پدر و مادر شرک نیست و در غیر این صورت اگر در برابر کسی خاضع شویم شرک به درگاه الهی است.
استاد حوزه علمیه همدان اظهار داشت: به عقیده شیعه نیت عبادت در کنار خضوع شرک محسوب می شود نه خضوع به تنهایی، متاسفانه افکار وهابیت غالبا دارای انحراف فکری است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت اعتقاد صحیح در اعمال و رفتار خاطرنشان ساخت: آیات زیادی وجود دارد که دال بر این مساله است که مشرکان در اعتقاد مشکل دارند که در عبادت به مشکل بر می خورند.
حجت الاسلام حسین پور در پایان گفت: به نظر وهابیت مسلمانان به خصوص شیعیان مشرک هستند و به همین سبب به مسلمانان حمله می کنند و در مورد مسیحیان و یهودیان این عقیده را دارند که قرآن دستوری در مورد اهل کتاب غیر از جزیه گرفتن از آنها نداده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha