پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی

حوزه/ آیت الله علوی بروجردی جمهوری اسلامی را ظرفی برای حرکات ریشه دار مذهبی در کشور دانست و بر لزوم استفاده از این موقعیت بسیار مهم و حساس از سوی مبلغان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی ظهر امروز در دیدار مدیران سازمان تبلیغات شهرستان‌ها که در بیت آیت‎الله العظمی بروجردی برگزار شد گفت: امروزه جمهوری اسلامی ظرفی برای حرکات ریشه‌دار محلی هیئت‌های مذهبی است و مساجد در این زمان به محور بسیاری از فعالیت های مهم مبدل شده اند.

وی افزود: اگر با زمان پهلوی قیاس کنیم، نقاط بسیار مهمتر و مثبت تری نسبت به گذشته داریم، زیرا در گذشته برای یک هیئت مذهبی باید اجازه و تعهد داده می‎شد، باید قدر این دوران را بدانیم و برای عمل به این وظیفه خطیر تلاش کنیم.

متولی مسجد اعظم با ذکر این مطلب که مبلغان دارای رسالتی عظیم هستند و این رسالت نیز از انبیا و ائمه طاهرین(ع) به آنها رسیده است به نقش مسجد اشاره کرد و بیان داشت؛ مسجدشکل‌گیری‌هایی  بسیار مهم در جوامع شیعی است.

وی افزود: مساجد و ارتباطات محلی است به صورتی که فعالیت مساجد باید اداره‌کننده مساجد باشند؛ مساجد در گذشته واحد بوده‌اند و مساجد در گذشته فعالیت‌های قرآنی و ارتباطات قوی با مردم داشته‌اند به‌نوعی که همه گرفتاری‌ها و مشکلات خانوادگی آنان را حل می‌کرده‌اند.

این استاد حوره با ذکر این مطلب که مدیران سازمان تبلیغات باید در دایره حیطه خود امام جماعت و مساجد را تقویت کنند، عنوان کرد: ائمه جماعات باید محورهای محله باشند، ولی نباید دیگران از جمله بزرگان محله را حذف کنند.

وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی فضلا و مبلغان را در ایام تبلیغی به سراسر کشور اعزام می‎کرد و در این اعزام آنها را به دست امام جمعه و بزرگ عالم شهر می سپرد تا برای حضور فعال تر در منطقه با آمادگی و اشراف فعالیت کنند.

آیت الله علوی بروجردی گفت: یکی از واحدهای بسیار مهم در بین مردم هیئت‌های مذهبی است؛ هیئت‎های مذهبی نیز می‏توانند مثل مساجد در توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) با محوریت امام جماعات و مبلغان دینی نقش آفرین باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha