پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هاشم زاده

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری،با اشاره به اینکه دولت ایران باید با قاطعیت و محکم با گستاخی های رئیس جمهور آمریکا برخورد کرده و با دیپلماسی، پاسخ ترامپ را بدهد، گفت: ترامپ از تعادل روانی برخوردار نیست و یا لااقل خودش را به حالت دیوانگی زده که این هم می تواند یک روش جدیدی در سیاست امریکا باشد.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به سخنان شب گذشته ترامپ علیه ایران عنوان کرد: صحبت های ترامپ علیه ایران و مسایل جهانی، حساب نشده و حتی خلاف وعده های انتخاباتی او بود.

وی افزود: این مساله نشان می دهد که ایشان از تعادل روانی برخوردار نیست و یا لااقل خودش را به حالت دیوانگی زده که این هم می تواند یک روش جدیدی در سیاست امریکا باشد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ترامپ در عرصه سیاست تجربه ندارد و در این مساله ابله است یا این که از تعادل روانی در این مساله برخوردار نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عدم تاثیر سخنان ترامپ در عرصه بین الملل خاطرنشان کرد: اگر این مسائل از یک آدم عاقل و به صورت کارشناسی شده مطرح می شد، شاید خیلی اثر می گذاشت، اما سخنان ترامپ اثری در عرصه بین الملل نخواهد داشت، نه تنها اثر ندارد گاهی هم به نفع ایران خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه عنوان کرد: باید با مردم ایران صحبت و آن ها را نسبت به مواضع آمریکا  آگاه کرد تا اثرات روانی که شاید به وجود بیاید، جبران بشود تا آن ها نتیجه معکوس ببینند، اما اگر ببینند که سخنان و مواضع ترامپ در ملت ایران، ارعاب و تاثیر روانی گذاشته آن وقت بیشتر روی موضع خود پافشاری می کنند.

آیت الله هاشم زاده هریسی با اشاره به اینکه دولت ایران باید با قاطعیت محکم برخورد کند، تصریح کرد: دولت باید با دیپلماسی، پاسخ ترامپ را بدهد نه مانند ترامپ که بی ادبانه برخورد کرد، بلکه باید با منطق و استدلال و با عمل قاطع و شجاعانه موضع گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این نشان می دهد که سه کشور آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و رژیم مستبد سعودی در رابطه با ایران هدف مشترک دارند و حمایت آن ها از یکدیگر، پیوند شوم این سه علیه ایران را ثابت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha