سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اربعین

حوزه/رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۰ هزار زائر از این استان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی حضور می‌یابند.

محمد صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت:  پیش‌بینی می‌شود ایام اربعین امسال 10 هزار نفر از استان به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به کربلا اعزام شوند.

وی با بیان اینکه پشتیبانی و خدمات‌دهی به این زائران با موکب‌های استان است، افزود: سه موکب در ایام اربعین در عراق برپا شده که در خدمت زائران پیاده استان خواهد بود.

وی افزود: موکب «شهدای خراسان شمالی» با ظرفیت 5 هزار نفر در مرز مهران روبه‌روی ایست و بازرسی بهرام آباد جهت خدمت‌رسانی به زائران استان تعیین شده که پشتیبانی این موکب بر عهده شهرهای شیروان، فاروج و راز و جرگلان است.

مسئول کمیته جذب، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خراسان شمالی گفت: موکب «اصحاب خراسانی» نیز چون سال گذشته در شهر کربلا جهت حضور زائران خراسان شمالی است. این موکب با ظرفیت چهار هزار نفر توسط شهرستان بجنورد، اسفراین، گرمه و جاجرم پشتیبانی می‌شود که محل برپایی این موکب مانند سال گذشته در خیابان حر است.

وی اظهار داشت: موکب جدیدی نیز به نام «قمر بنی‌هاشم‌(ع)» با همت شهرستان مانه و سملقان٬ امسال در کربلای معلا در خدمت زائران است.

صفری با بیان اینکه موکب «قمر بنی‌هاشم (ع)» با ظرفیت هزار نفر، واقع در خیابان حر است، گفت: در تمامی موکب‌های استان، خدمت‌رسانی در قالب اسکان و تغذیه است و ادارات کل مجموعه استان نیز با انجام امور تخصصی در موکب‌ها، در خدمت زائران هستند.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جهت تأمین نیازمندی‌های موکب‌ها همچنان ادامه دارد و مردم می‌توانند به‌صورت حضوری و یا از طریق شماره‌حساب ستاد بازسازی که در اختیار مردم قرار داده شده، کمک‌های خود را به دست متولیان امر برسانند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی در پایان در خصوص برنامه‌های فرهنگی موکب‌ها گفت: در این موکب‌ها ضمن برپایی مراسم عزاداری، از حضور طلاب بهره‌مند خواهیم شد که پاسخ به سؤالات شرعی و اجرای دیگر برنامه‌های فرهنگی را به‌عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه اربعین فرهنگی است که باید در این‌باره تلاش‌های گسترده و بیشتری انجام شود، از این‌رو حضور پر رنگ‌تر طلاب حوزه علمیه به بحث اربعین امری ضروری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha