چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام افشین فر

حوزه/مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: شناساندن و معرفی آمریکا به‌عنوان «بزرگ‌ترین دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» باید در جامعه گفتمان سازی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد افشین‌فر، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی مراسم یوم‌الله 13 آبان اظهار داشت: امروز باید بیش‌ازپیش روی موضوع استکبارستیزی تأکید کنیم و باید دراین‌باره گفتمان سازی شود، چرا که استکبارستیزی از مبانی دینی خداوند و تأکید شده در آیات و روایات است.

وی با بیان اینکه تمام عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی به رنگ و جلوه استکبارستیزی آن است، افزود: انقلاب اسلامی ریشه در عاشورای حسینی دارد و خط سرخ شهادت درس بزرگی است که اباعبدالله الحسین (ع) با شهادت خود و ایستادگی در برابر ظلم داد.

حجت‌الاسلام افشین‌فر تصریح کرد: در طول تاریخ انبیا و پیروانشان همواره در مسیر مبارزه با جریان استکباری قرار داشتند، این رویارویی از خلقت انسان وجود داشته و در نهایت به نقطه حاکمیت خدا و دین و پیروان انبیا خواهد رسید و آن نقطه رویایی، آغاز یک اصلاح جهادی توسط حضرت بقیه‌الله مهدی موعود (عج) است.

وی گفت: جریان‌های استکباری در طول تاریخ با همه انبیا و تفکری که انسان را فارغ از استثمار بداند، مبارزه کردند و انبیا و پیروان آنان نیز در مسیر تأمین سعادت و معنویت با هر ظلمی مبارزه کردند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه معرفی و شناساندن آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هدف اصلی یوم‌الله ۱۳ آبان است، اظهار داشت: برای تحقق این هدف باید در جامعه گفتمان سازی انجام شود.

وی افزود: معرفی آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین دشمن انقلاب اسلامی، برجسته‌نمایی ابعاد مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر زیاده‌خواهی استکبار و برجسته‌نمایی تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری٬ مبنی بر قابل‌اعتماد نبودن آمریکا به دلیل بدعهدی‌های مکرر در عرصه بین‌المللی٬ از سیاست‌های مهم مراسم 13 آبان است.

حجت‌الاسلام افشین‌فر با تأکید بر اینکه باید حرکت گفتمانی ویژه‌ای برای معرفی دشمنان نظام اسلامی از ابتدای آبان ماه شروع شود، گفت: از جمله اهداف راهپیمایی 13 آبان، تقویت روحیه استکبارستیزی ملت ایران، ارتقاء آگاهی و شناخت مردم به‌ویژه نسل جوان نسبت به توطئه‌ها و سیاست‌های خصمانه آمریکا و تبیین اندیشه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در مورد ماهیت سلطه‌جویانه آمریکا و جبهه جهانی استکبار است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به نگاه برخی افراد به خارج از کشور و امید بستن به آمریکا و دشمنان در منطقه تصریح کرد: متأسفانه این نگاه در داخل طرفدارانی دارد که باید در مقابل این طرفداران کار گفتمانی کنیم.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با تشریح چرایی حمله اخیر استکبار جهانی به سپاه پاسداران نیز گفت: آنچه که در این موقعیت اتفاق افتاد٬ رو شدن دست آمریکای جهان‌خوار است، شخص ترامپ باید به‌عنوان عهدشکن معرفی شود.

وی با بیان اینکه برخورد امروز آمریکا در مواجهه با ملت مسلمان، سابقه تاریخی دارد، خاطرنشان کرد: از ابتدای تاریخ هر جنایتکار و مستکبری که به دنیا آمده، مشابه اقدام اخیر آمریکا عمل کرده است لذا ما نباید به استکبار و دشمنان اسلام دل ببندیم و چشم امید داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha