جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت پنج وقف جدید هم‌زمان با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان در ایام ماه محرم امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌زمان با اجرای ویژه‌برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی و آغاز مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پنج مورد وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید.

وی افزود: این موقوفات در زمینه‌های برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع)، امامزادگان و نیز یک مورد موقوفه درمانی به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه غرفه «ایستگاه همه واقف باشیم» با هدف ترویج فرهنگ وقف و مشاوره برای ایجاد وقف‌های جدید در امامزادگان برپاشده است، تصریح کرد: در ایام ماه محرم با فعالیت‌های مشاوران در «ایستگاه همه واقف باشیم» پنج وقف جدید به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ مورد وقف در خراسان شمالی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیشرفتی نداشته است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار و ۴۳۷ موقوفه در خراسان شمالی اظهار داشت: از این تعداد فقط یک هزار و ۸۶۹ موقوفه دارای گردش مالی است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: با توجه به نیازهای جامعه ضروری است مردم متدین این استان علاوه بر انجام وقف‌های مذهبی و دینی در زمینه‌های مختلف ازجمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام بیش از گذشته گام بردارند.

وی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در گسترش فرهنگ وقف و سوق دادن مردم به انجام وقف‌های مشارکتی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha