پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، گفت: اکنون قدرت نظامی، هسته ای و موشکی ما به جایی رسیده است که امریکا و اسرائیل احساس خطر کرده اند و در تلاشند به هر روشی جلوی نفوذ انقلاب اسلامی ایران را در کشورهای جهان بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز  به مناسبت سالگرد فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دیدار ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری و مسؤولان عقیدتی سیاسی ارتش استان در بیان ویژگی های یاران پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله) به آیه آخر سوره فتح اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگیهای یاران حضرت محمد (صلی الله علیه و آله این است که “أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ” بر کافران سختگیر [و] با یکدیگر مهربانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اوصاف یاران پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در تورات اینگونه است: کسانى که با اویند آنان را در رکوع و سجود مى ‏بینى فضل و خشنودى خدا را خواستارند و علامت [مشخصه] آنان بر اثر سجود در چهره ‏هایشان است.

آیت الله طباطبایی نژاد با قرائت ادامه آیه افزود: مَثَل آنها در انجیل چون کِشته‏ اى است که جوانه خود برآورَد و آن را مایه دهد تا ستبر شود و بر ساقه ‏هاى خود بایستد و دهقانان را به شگفت آورد تا از [انبوهى] آنان [خدا] کافران را به خشم دراندازد خدا به کسانى از آنان که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏ اند آمرزش و پاداش بزرگى وعده داده‏ است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: حضرت نوح (علیه السلام) 950 سال پیامبر بود لیکن به اندازه یک کشتی هم یار نداشت، اما پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در ظرف 10 سال فقط 120 هزار نفر نیروی جنگی با خود همراه داشت، که این نشان از رشد عقل و فهم و لیاقت بشر است.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: هر چه علم و عقل و فهم بشر بیشتر می شود، دین الهی نیز رواج بیشتری پیدا می کند همچنان که قیام امام خمینی (ره) قابل مقایسه با هیچ پیامبر و امامی نیست.

امام جمعه اصفهان به “یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ” در آیه فوق اشاره و خاطر نشان کرد: پیشرفت هایی هم که ایران در طول این چند سال پس از انقلاب کرده است، خود امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را هم متعجب کرده است، چرا که زمانی که بستر رشد بشری فراهم شود، پیشرفتها بسیار چشمگیر خواهد شد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: پس از پیروزی انقلاب نیروهای نظامی ما حتی قدرت و علم استفاده از تجهیزات نظامی را هم نداشتند چرا که دستگاه ها وارداتی بود و مهندسان و متصدیان دستگاه ها حتی اجازه تعویض یک پیچ از این دستگاه ها را به ایرانی ها نمی دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اکنون قدرت نظامی، هسته ای و موشکی ما به جایی رسیده است که امریکا و اسرائیل احساس خطر کرده اند و در تلاشند به هر روشی جلوی نفوذ انقلاب اسلامی ایران را در کشورهای جهان بگیرند.

وی معنویت را جزء لاینفک آموزشهای نظامی دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که برخی برای انحلال ارتش تلاش می کردند، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با دور اندیشی تمام به حمایت از ارتش برخواست، لیکن از آنجایی که غالبا تربیت شده های نظام شاهنشاهی بودند، دستور راه اندازی عقیدتی سیاسی ارتش را صادر کردند.

در ابتدای این دیدار، امیر سرتیپ دوم محسن آذرافروز، فرمانده مرکز آموزش توپخانه اصفهان و ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارش پرداخت و گفت: پس از پایان جنگ، خدمتگزاران سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جبهه خط مقدم جنگ نرم هنوز در حال جانفشانی هستند.

امیر آذرافروز با بیان این مطلب که نوک پیکان تهاجم فرهنگی، جوانان کشور را نشانه گرفته است، افزود: تعداد قابل توجهی از جوانان کشور مدتی از عمر خود را به عنوان سرباز وظیفه در ارتش جمهوری اسلامی ایران سپری می کنند و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دغدغه بسیاری برای مصون کردن آنها از تهاجم های فرهنگی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha