شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 428778
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
بیدرام

حجت الاسلام بیدرام گفت: بیست و پنجمین تالیفم تحت عنوان کتاب «آرزوهای ناب» سی گفتار پیرامون شرح و توضیح دعای حضرت مهدی(عج) در قالب دو جلد به همت انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه چاپ ورا به شهید حججی تقدیم می کنم.

حجت الاسلام روح الله بیدارم در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، از روحانیون محقق و پژوهشگری است که توانسته تا کنون 25 عنوان کتاب را به رشته تحریر در آورد و در کنار آن نیز در دانشگاه ها به تدریس اشتغال دارد، پیرامون آخرین تالیف خود  که به همت انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به چاپ رسیده است، اظهار کرد: کتاب «آرزوهای ناب»  که سی گفتار پیرامون شرح و توضیح دعای حضرت مهدی(عج) است اخیر به چاپ رسید.

وی بیان کرد: این دعای شریف ۲۶ فراز دارد که حضرت یکسری ویژگی هایی که شیعه  چه از نظر فردی  و چه از منظر صنفی باید داشته باشه را از خداوند طلب می کند که در ۳۰ گفتار شرح و توضیح داده شده و بیش از ۱۰۰ جلسه سخنرانی با محوریت شرح و توضیح این دعا که بیان مباحث اخلاقی می باشد می توانند در ایام های مناسبتی برای مبلغین قابل استفاده باشد.

مولف حوزوی در توضیح چرایی نگارش چنین کتابی با این محوریت  بیان کرد: درطول غیبت كبری به انتظار نشسته كه چه زمانی یوسف گم گشته باز آید و غم هجران یعقوبی آنها به سرور وصال مبدل شود و عزت از دست رفته باز گردد، همه امید شیعه این است كه روزی در زیر پرچم امام عصر به جهاد علیه دشمنان خدا و دین پرداخته و از جمله یاران امام و شهداء در ركاب حضرت باشد. 

وی افزود: می‌دانیم كه این مقامات با آلودگی و پلیدی سازگار نیست و از سوی دیگر چون ظهور حضرت، زمان دقیقی ندارد، پس شیعه ی منتظر باید در تمام ابعاد زندگی خودسازی كند، هم در بعد عقیده و هم در بعد نفسانیات ، اخلاق و عمل ، چرا كه نه شخص فاسد العقیده در حریم امام راه دارد و نه شخص فاسد الاخلاق و نه انسان آلوده به گناه، بنابراین خودسازی بزرگ ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت امام زمانﺃ است  که از دو طریق جذب فضایل اخلاقی و ترک رذایل اخلاقی حاصل می شود.
حجت الاسلام بیدرام خاطرنشان کرد: یکی از ادعیه هایی که از ناحیه مقدّسه امام عصر حضرت مهدی نقل شده است ، دعای معروف به دعای حضرت مهدی است که شروع آن با جمله «اللّهمّ ارزقنا توفیق الطّاعه ...» می‌باشد، این دعا درسنامه ی گرانبهایی است كه در قالب نیایش بیان شده است و آموزندۀ اوصافی است كه مطلوبِ آخرین ذخیره الهی حضرت حجت بن الحسن العسکری(عج) است. 
وی اذعان کرد:  به فضائل بیان شده در این دعا برای هر منتظر واقعی مطلوب است و شاید بتوان گفت كه این دعا سرچشمه همۀ صفاتی است كه برای منتظران راستین آن حضرت توصیف شده، چرا که جزء آرزوهای امام عصر(عج) است كه انسان‌ها توفیق بندگی و دوری از معصیت را پیدا كنند و در مسیر ایجاد یک جامعه ایده‌آل و زمینه‌ساز برای امر ظهور، تلاشی در خور تحسین داشته باشند. 

محقق حوزوی اذعان کرد: در این دعا، امام عصر گویی درس‌های فرهنگی و اخلاقی بسیاری را در لباس دعا به منتظرانش آموخته است؛ درس‌هایی سازنده كه لازمۀ یک جامعۀ زمینه‌ساز برای ظهور حضرت خواهد بود. 

وی ابراز کرد: با عنایت و توفیق خداوند متعال و امام عصر توفیقی حاصل شد تا به شرح و توضیح این دعای پر مغز در قالب سی گفتار و در سه بخشنخست شرح دعا و پیام‌های آن؛ دعاهای حضرت برای عموم شیعیان و دعاهای حضرت برای هر یک از اقشار جامعه اسلامی در قالب دو جلد پرداختیم.

حجت الاسلام بیدرام خاطرنشان کرد: این کتاب با توجه به اینکه در زمان تالیف گفتارهای پایانی مخصوصا گفتار ۲۶ و ۲۷ که در مورد دعای امام زمان(عج) برای رزمندگان اسلام و دعا برای آزادی اسرا می باشد همزمان با اسارت و شهادت شهید بزرگوار شهید حججی شد، این کتاب را به شهدای مدافع حرم خصوصا شهید بزرگوار شهید حججی تقدیم کردم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha