جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله قرهی در همدان

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه القائم المنتظر(عج) تهران با تاکید بر این که طلبه انقلابی و با اخلاق، طلبه ای باسواد است، گفت: اگر کسی برای رضای خداوند وارد حوزه شود و خدمت کند، در دنیا و آخرت سعادتمند می شود، ولی اگر فردی به خاطر دنیا به حوزه بیاید شاید در دنیا مقامی به برسد ولی در حقیقت خود را بیچاره کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در همدان آیت الله روح الله قرهی، ظهر امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: طلاب و روحانیان  بدانند که حوزه های علمیه مکان سربازی حضرت ولیعصر(عج) است.

تولیت مدرسه علمیه القائم المنتظر(عج) تهران تصریح کرد: مبادا افرادی فکر کنند که با تحصیل در حوزه های علمیه می توانند به جایگاه دنیوی برسند و اگر هم برسند از مسیر الهی بیرون می آیند و گمراه خواهند شد.

وی ادامه داد: زمانی که فردی به سربازی اعزام می شود، دیگر دنبال جایگاه و مقام نیست، بلکه احتمال دارد در مکان خوبی خدمت کند و احتمال دارد که در مرز با دشمنان بجنگد.

تولیت مدرسه علمیه القائم المنتظر(عج) تهران در ادامه با اشاره زندگی طلبگی ابراز داشت: زندگی طلبگی هم همانند سربازی است با این تفاوت که طلاب تا آخر عمر سرباز امام زمان(عج) هستند.

استاد حوزه علمیه تهران به طلاب توصیه کرد: اگر برای شغل و به حوزه آمده اید خود را اصلاح کنید و هدف اصلی را خدمت به دین الهی و سربازی امام زمان(عج) قرار دهید.

وی در ادامه افزود: اگر کسی برای رضای خداوند وارد حوزه شود و خدمت کند، در دنیا و آخرت سعادتمند می شود، ولی اگر فردی به خاطر دنیا به حوزه بیاید شاید در دنیا مقامی به برسد ولی در حقیقت خود را بیچاره کرده است.

تولیت مدرسه علمیه القائم المنتظر(عج) تهران در پایان گفت: اصل در حوزه های علمیه اخلاق مداری و تقوا است، البته کسی اشتباه متوجه نشود که علم مهم نیست، طلبه انقلابی و با اخلاق طلبه ای باسواد است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه گمنام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام و خدا قوت متاسفانه با خبر شدم که حال حضرت آیت الله قرهی مساعد نیست و ظاهرا مهره های کمرشون که ناشی از عوارض جنگ بوده رو عمل کردن و 10 روز هم تو بیمارستان خاتم الانبیا بستری بودن. الان هم خونه نشین هستند و مراسمات مناجات و شرح دعای ابوحمزه شون هم برگزار نمیشه. ممنون میشه اگه یه خبری در مورد سلامتی شون دارید بفرستید. خدا وجود علمای اخلاقی و ربانی رو حفظ کنه برامون....