شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی- معاون آموزش و پژوهش حوزه اصفهان

حوزه/ حجت‌الاسلام جلالی از تعطیلی یک‌هفته‌ای مدارس علمیه استان اصفهان برای حضور طلاب در همایش بزرگ اربعین در عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام محسن جلالی، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه اصفهان اظهار کرد: پس از ایام تعطیلی تاسوعا و عاشورای حسینی کلاس‌های آموزشی حوزه علمیه با روند خوبی به صورت یکپارچه در استان شکل گرفت.

وی بیان کرد: در روند پذیرش طلاب جدیدالورود امسال، بالغ بر یک هزار و 254 نفر ثبت نام کردند که 182 نفر از آن‌ها جزء جامعه دانشگاهی بودند و در نهایت 757 نفر (60 درصد از جمعیت ثبت نامی) برای حضور در مدارس علمیه از حوزه علمیه اصفهان معرفی نامه گرفتند.

 معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: امسال قریب به 50 درصد از ثبت نام کنندگان طلاب جدید الورود، از دانش آموزان سیکلی هستند که توقعات و آموزش‌ها در مدارس باید متناسب با شرایط سنی آن‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: 20 درصد از جمعیت ثبت نامی طلاب جدیدالورود امسال حوزه علمیه اصفهان از استان‌های همجوار اصفهان هستند که در زمینه تفاوت فرهنگ هاو آداب و روسوم مدیران مدارس باید مراقبت کنند.

حجت‌الاسلام جلالی اذعان کرد: امتحانات پایان سال طبق برنامه تقویمی اعلام شده درابتدای ترم برگزار خواهد شد، براساس آمار احصا شده بالغبر 85 درصداز کل طلاب در امتحانات پایان سال گذشته با میانگین معدل 15 قبول شده اند.

 وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیم گیری صورت گرفته توسط مدیران، مدارس علمیه حوزه علمیه اصفهان از شنبه 13 آبان به مدت یک هفته تا شنبه 20 آبان جهت حضور و شرکت پرشور طلاب و روحانیون در همایش پیاده روی بزرگ اربعین تعطیل می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha