جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی شکری - سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اجرای طرح تجدید میثاق با شهدا در اربعین ۹۶ خبر داد و گفت: اجرای طرح نائب الشهید در پیاده‌روی اربعین امسال از سوی زائران این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه طرح نایب‌الزیاره شهدا از سوی زائران این استان در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی در اربعین سال ۹۶ اجرایی می‌شود، اظهار داشت: اجرای طرح نائب الشهید موسوم به تجدید میثاق با شهدا در پنجمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان سمنان مصوب شد و طی آن هر زائر اربعین، نائب یک شهید در زیارت اربعین حسینی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه طرح تجدید میثاق با شهدا به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که هر فرد به‌عنوان نایب‌الزیاره یک شهید در برنامه معنوی اربعین شرکت می‌کند و نام و یاد آن شهید را زنده نگه می‌دارد، تصریح کرد: طرح تجدید میثاق با شهدا سبب شناساندن شهیدان انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگینامه و وصایای این شهیدان همراه با تصویر شهید تقدیم زائران اربعین حسینی می‌شود، افزود: سال گذشته این طرح از سوی جمعی از فرزندان شهید در شهر دیباج دامغان در مجمع فاطمیون اجرا شد که هر زائر به‌عنوان نائب الشهید با نام و یاد یک شهید یک زیارت انجام داد و به دنبال آن شاهد استقبال بسیار بالای مردم از طرح بودیم که در سال جاری این طرح در سطح تمام شهرستان‌های استان سمنان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام شکری در مورد اهداف اجرای طرح تجدید میثاق با شهدا خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا یعنی کسب بصیرت دینی و پایداری در مسیر اطاعت پروردگار و تسلیم نشدن در مقابل شیطان و پیروان شیطان است و این تبری و عدم سازش با منحرفان نباید تحت‌الشعاع هیچ مصلحت سنجی قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه شهدا بهترین الگوهای عملی از درس آموزان مکتب سیدالشهدا (ع) هستند، افزود: تنها راه نجات بشر از ظلم و ستم و زشتی پیوستن به مکتب نجات‌بخش اسلام و درآمدن تحت رهبری الهی ائمه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha