جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلانتری

مدیر حج وزیارت استان قزوین گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده زائران به فکر عبور بدون ویزا و گذرنامه از مرزهای کشور نباشند و برای شرکت در پیاده روی اربعین صرفا از طریق أخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، علیرضا کلانتری صبح امروز در همایش روحانیون، مداحان و موکب داران اربعین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزارشد به حضور موثر روحانیون در موکب های مسیر پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حضور با نشاط روحانیون و مبلغین در موکب ها و مسیر پیاده روی اربعین حسینی می تواند به  شبهاتی پاسخ داده شود.

مدیر حج و زیارت استان قزوین از استقبال گسترده مردم قزوین در ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه استقبال مناسبی از سوی مردم این استان برای شرکت در پیاده روی اربعین انجام شده است؛  وبراساس آمارهای به دست آمده مردم برای شرکت دراین تجمع بزرگ، به دنبال ثبت نام به روش های مجازهستند.

وی ضمن توصیه هایی به زائران بیان کرد: به زائران تأکید داریم از طریق سامانه سماح و دفاتر مجاز برای ثبت نام در پیاده روی اربعین اقدام کنند و فریب افرادی که به صورت آزاد و بدون بیمه و درمان مردم را نسبت به ثبت نام در این تجمع عظیم تشویق می کنند، نخورند.

مدیر حج و زیارت استان قزوین به مقایسه آماری ثبت نام زائران اربعین در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت و عنوان داشت:  باتوجه به اینکه مجموع آمار نهایی زائران سال گذشته اربعین حسینی در آخرین روزهای ثبت نام اعلام شد، در حال حاضر نیز نمی توانیم آمار نهایی سال جاری را اعلام کنیم اما در حالت کلی می توان گفت آمار زائران سال جاری کمتر از آمار زائران سال گذشته نیست که این آمار نهایی تا روز اربعین سال جاری مشخص می شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: ثبت نام زائران برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی از ۱۵ شهریورماه سال جاری آغاز شده که البته ثبت نام تا ۴۸ ساعت قبل از روز اربعین ادامه دارد.

 مدیر حج وزیارت استان قزوین افزود: با تمهیدات  در نظر گرفته شده زائران به فکر عبور بدون ویزا و گذرنامه از مرزهای کشور نباشند و برای شرکت در پیاده روی اربعین صرفا از طریق أخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند؛ با هماهنگی های انجام شده با مسئولان عراق امیدواریم هیچ زائری بدون گذرنامه و ویزا از کشور خارج نشود و در صورت چنین موردی، برخوردهای قانونی با افراد صورت می گیرد.

 وی  با بیان اینکه هیچ زائری بدون ویزا و گذرنامه معتبر اجازه ورود به خاک عراق را نخواهند داشت و از زائران درخواست داریم که این مهم را درنظر بگیرند، تصریح کرد: ۴۰ دلار و مبلغی کمتر از۲۰۰ هزار تومان برای صدور ویزا و بیمه هزینه برای زائران اربعین در سال جاری پیش بینی شده است .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha