پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام اسلامی

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بیکاری در جامعه تداوم پیدا کند، جامعه دچار هرج و مرج می‌شود، چرا که بیکاری ریشه همه بدبختی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است و مسئولان باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، عصر امروز در دیدار با دادستان و مسئولان دستگاه قضایی استان که در دفتر امام جمعه تاکستان برگزار شد، به موضوع امنیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در بحث امنیت یکی از وظایف اصلی نیروهای  امنیتی و انتظامی امنیت داخلی است و امروز شاهدیم که به کمک مردم و دستگاه قضایی بهترین در بین کشورهای دیگر هستیم.

وی با بیان این که امنیت مقوله مهمی است که هم در بعد سیاسی و هم در بعد اجتماعی حائز اهمیت است، افزود: جامعه‌ای که بتواند در مقابل استکبار بایستد و استقامت کند بانشاط محسوب می‌شود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: آرامش و امنیت امروز جامعه، حاصل از خود گذشتگی و ایثار همه نیروهای امنیتی و انتظامی به خصوص دستگاه قضایی است  که با تمام وجود در پی ایجاد آرامش شهروندان و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت هستند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بابیان اینکه امنیت یکی از نیازهای اساسی جامعه است، ادامه داد: اگر بیکاری در جامعه تداوم پیدا کند، جامعه دچار هرج و مرج می‌شود، چرا که بیکاری ریشه همه بدبختی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است و مسئولان باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با اشاره به اینکه همه در جامعه مسوول هستند، بیان داشت: از میان امت‌ها، امت اسلامی زیبنده‌تر است، زیرا اهل امر به معروف، نهی از منکر و دعوت کننده به خوبی‌هاست.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیه 41 سوره حج می فرماید، زمانی که مومنین در زمین مستقر شدند و حکومت تشکیل دادند سه کار انجام می دهند، یکی اینکه زکات می دهند، نماز بر پا می دارند و امر و به معروف می کنند و این یعنی اینکه دامنه حکومت اسلامی در این سه محور خلاصه می شود.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد:  اجرای امر به معروف و نهی از منکر زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی و ایجاد وحدت و برابری را در جامعه فراهم می کند و از گسترش شرارت در جامعه مسلمانان جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha