جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار نماینده رئیس مرکز خدمات با طلاب شهرستان مراغه

حوزه/ حجت الاسلام هادی به، گفت: طلاب پس از اینکه از نظر علمی به حدی رسیدند که توانایی پاسخ به شبهات را یافتند باید با حضور در این شبکه‌ها با دشمنان مقابله کنند و این عرصه را برای دشمنان خالی نگذارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام محمد هادی به، به نمایندگی از رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با حضور در مدارس علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س)، برادران امیرالمؤمنین (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) شهرستان مراغه با مدیران، اساتید و طلاب این مدارس دیدار و گفتگو کرد.
وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون وظیفه دارند، اعتقادات و دین مردم را حفظ کنند گفت: طلبه باید به ابزار علم و دانش مجهز شود تا بتواند با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کند.
نماینده رئیس مرکز خدمات بیان کرد: علاوه بر تجهیز به سلاح علم، طلبه باید به آنچه اعتقاد دارد عمل کرده و ارتباطی همیشگی با امام زمان(عج) داشته باشد.
وی با اشاره به گسترش شبکه‌های مجازی در جامعه گفت: دشمان با شبهه افکنی در شبکه‌های مجازی درصدد هستند جوانان ما را فریب دهند و از همه گونه ابزاری برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند.
حجت الاسلام هادی به ادامه داد: طلبه‌ها قبل از اینکه از نظر علمی کامل شده و توانایی پاسخ به شبهات را پیدا کنند، نباید به شبکه‌های مجازی وارد شوند؛ ولی پس از اینکه از نظر علمی به حدی رسیدند که توانایی پاسخ به شبهات را یافتند باید با حضور در این شبکه‌ها با دشمنان مقابله کنند و این عرصه را برای دشمنان خالی نگذارند.
وی با اشاره به تاریخچه تأسیس مرکز خدمات گفت: مرکز خدمات در سال 70 به امر مقام معظم رهبری تأسیس شد تا حداقل معیشت را برای طلاب فراهم کند تا بتوانند با دغدغه کمتری به وظایف طلبگی خود عمل کنند.
نماینده رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: مرکز خدمات تمامی طلاب خواهر، برادر، سنی، شیعه، ایرانی و غیر ایرانی سراسر کشور که شانی از شئون طلبگی را دارا هستند، تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
وی با اشاره به رویکرد هدفمندی مرکز خدمات گفت: فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت حوزه است و بر اساس این هدف، طلابی که با جدیت بیشتری به تحصیل می‌پردازند و یا استادی که وقت خود را برای تربیت طلاب علوم دینی صرف می‌کند بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد.
در پایان این دیدارها نماینده رئیس مرکز خدمات از طلاب ممتاز و حافظین قرآن این مدارس تجلیل کرد.
لازم به ذکر است، سفر به استان آذربایجان شرقی شانزدهمین گام از سفرهای استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات است و از مهم‌ترین اهداف این سفرها می‌توان به زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه و ارتباط نزدیک و عاطفی با طلاب مدارس علمیه و تشریح فعالیت‌های مرکز خدمات اشاره کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha