شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام هاشمی نژاد

استاد حوزه ودانشگاه گفت: اسلام به واسطه پیامبر اکرم(ص) پدید آمد و بقای آن به برکت حرکت امام حسین(علیه السلام) تثبیت شد، چرا که اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد، اثری از اسلام باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی نژاد ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) به شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: شهادت امام حسین(علیه السلام)، جامعه اسلامی را تکان داد و با دمیدن روح مبارزه و فداکاری در وجود آنان، حصار در خودفرورفتگی را که رژیم اموی به دور آنان کشیده بود، در هم ریخت.

وی افزود: پس از این حادثه دلخراش، جامعه دریافت که حق با اهل بیت پیامبر(ص) است و دولت مخالف آنها، نه تنها به اصول و ارزش های اسلامی پای بند نیست، بلکه رژیمی خون ریز و مستبد است که می خواهد جامعه اسلامی را به جاهلیت نخستین برگرداند.

وی ادامه داد: از دیگر پیامدهای عاشورا، محبوبیت خاندان علی(ع)  در اجتماع و شناساندن بیشتر آنها به مردم بود و مسیر افکار و عواطف ملت که بر اثر تبلیغات شدید خاندان ابوسفیان، در معرض فاصله گرفتن از خاندان امیرالموءمنین، علی(ع) بود، بعد از واقعه کربلا، یک باره عوض گردید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: قیام عاشورا، درس دین باوری، ایثار، شجاعت، شهامت، جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و روحیه ستیزه جویی پرخاش گری و جسارت در مقابل حکام جور را در مسلمانان ایجاد کرد و پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را به عنوان سرسخت ترین حامیان دین پیامبر(ص)  معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: مبارزان و رهبران شیعه، در تاریخ جنبش های حرکت آفرین خود، صحنه های اعجاب انگیزی از رشادت، شجاعت، فداکاری و ایثار خلق کردند و هرگز بیم و ترسی از قدرت حاکم به دل راه ندادند و در برابر هیچ حکومت ظالم و سخت گیری، تسلیم نشدند و در مقابل موج های سهمگین و طوفان های بنیان کن، با گذشتن از گذرگاه شهادت، همواره قد برافراشته بودند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد بیان داشت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و گام برداشتن در مسیر دین و اسلام تا به امروز پا برجا بوده، لذا باید همواره قدر ظرفیت‌های دینی بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha