دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‎ادیدار اعضای برگزاری همایش فرآورده‎های حلال با آیت‏ الله علوی بروجردی

حوزه / دبیر همایش فرآورده های حلال بر لزوم تبیین مباحث فقهی ، وضعی ، اجتماعی و بهداشتی مباحث مرتبط به تغذیه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین طباطبایی ظهر امروز در دیدار اعضای برگزاری همایش فرآورده‎های حلال با آیت‏ الله علوی بروجردی با ذکر این مطلب که این همایش در روزهای 22 و 23 آذرماه در مشهد برگزار می شود گفت: امسال مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی انتخاب شد و برگزاری همایش بین المللی با محوریت حلال بود از جمله مصوبات استانی است.

وی افزود: این همایش در چهار حوزه غذا، دارو، لوازم بهداشتی و آرایشی و پوشاک برگزار می‎شود؛ چون این مساله در عرصه شریعت و مباحث فکری، پژوهش و فناوری و اقتصاد نقش آفرین است

دبیر همایش بین المللی فراورده های حلال اظهارکرد: از ابتدای جمهوری اسلامی چنین همایشی نداشتیم، در یک مقطع زمانی که بحث واردات گوشت های نیوزلندی مطرح شد مباحثی در این خصوص مطرح شد و مساله مدیریت شد.

دبیر همایش فراورده‎های حلال گفت: تصور قالب این چنین است که امروزه در بحث گوشت مشکلی نداریم ولی امروز بحث غذا در سفرههای ما فراتر از گوشت است؛ کمتر ماده غذایی در سفره ها نیست که از افزودنیها استفاده نشده باشد.

وی یادآورشد: اکثر این افزودنیهای خوراکی از خارج از کشور وارد میشود که این مباحث از نظر موضوع و حکم باید مورد پیدا کرد؛ آنچه که حاکمیت انجام می دهد به واردات می گوید که اگر ثبت منبع کنید که از چه تولید کننده ای وارد می کند که گواهی حلال داشته باشد اجازه واردات میدهیم.

حجت‎الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: امروزه در بحث گوشتهای حیوانات و ماهیهایی که در خارج از کشور پرورش داده میشود در بحث موضوع و گوشت مشکلاتی داریم امروزه فراتر از بحث گوشت دهها موضوع را داریم که طلاب و حوزههای علمیه باید در آن عرصهها ورود پیدا کرده و افرادی مرکز موضوع شناسی فقهی داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha