شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محسن اراکی در اجلاس علمای مقاومت در بیروت

حوزه/ آیت‌الله محسن اراکی در جمع تیم رسانه‌ای اعزامی به اجلاس بین المللی علمای مقاومت گفت: محور مقاومت قدرت اول منطقه است و امروز حرف اول را در منطقه نه آمریکا که نیروهای مقاومت می زنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی «حوزه» به دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت در بیروت، عصر امروز تیم رسانه ای شرکت کننده در این اجلاس، با آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار کرد.

آیت الله اراکی در سخنانی در جمع تیم رسانه ای اعزامی به این اجلاس، گفت: محور مقاومت قدرت اول منطقه است.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در جریان سازی و بستر سازی در حوزه افکار عمومی، گفت: با رسانه می توان جلوی جنگ را گرفت که البته این کار نیازمند سیاستگذاری و استراتژی رسانه ای و همچنین اقدام هماهنگ است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به شرایط خاص منطقه ای و بین المللی گفت: ما در یک جنگ تمام عیار قرار داریم، اما نه تنها عقب نشینی نخواهیم کرد، بلکه با استفاده از تمام ظرفیت های خود برای تقویت محور مقاومت و تقویت اندیشه تقریب میان علما و کشورهای اسلامی تلاش می کنیم و در این شرایط نیازمند همگرایی هستیم که رسانه ها می توانند در این راستا کمک کنند.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: باید ارزیابی درستی از حقیقت ماجرا و اتفاقات واقعی در جهان و نزاع میان جبهه استکبار و جبهه مقاومت داشته باشیم، تا بتوانیم به درستی تصمیم بگیریم و عمل کنیم.

* امروز حرف اول را در منطقه نه آمریکا که نیروهای مقاومت در منطقه می زنند.

وی افزود: هزاران دلیل اعم از تحولات اخیر در منطقه همچون سوریه و عراق بیانگر قدرت جمهوری اسلامی است. امروز حرف اول را در منطقه نه آمریکا که نیروهای مقاومت در منطقه می زنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: امروز قدرت اول منطقه محور مقاومت است و در این راستا فلسطین برای ما جایگاهی محوری دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر جا ابتکار عمل را در دست گرفته و وارد شده ایم، حرف اول و دست برتر را داشته ایم و لازم است که همزمان با فعالیت های عمیق و چند لایه و پیشروی های مقاومت، تهاجم رسانه را هم در دستور کار خود قرار دهیم.

* اعزام تیم رسانه ای به اجلاس علمای مقاومت با ارزش و مهم بود

در این دیدار سید نظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس، محمدمهدی رحیمی سردبیر خبرگزاری مهر، مهدی عزیزی سردبیر خبرگزاری قدس، حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه، عبدالله عبداللهی سردبیر خبرگزاری تسنیم، محمدجواد طالبی کارگردان و مستندساز، وحید صمدی دبیر غرب آسیا خبرگزاری فارس، مهدی مشکینی خبرنگار و تعدادی دیگر از اهالی رسانه به بیان دیدگاه های خود پرداختند و با اشاره به نقش کلیدی رسانه در انعکاس فعالیت های بین المللی، ابتکار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اعزام تیم رسانه ای به این همایش را با ارزش و مهم توصیف کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha