شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حوزه/ علی اسماعیل گفت: استفاده از اهداف تقریبی حلقه مفقوده‌ای است که شخصیت‌ها و قومیت‌های مختلف عراق بر آن تأکید دارند و البته گام‌هایی در این خصوص برداشته شده و اکنون با موافقت نخست وزیر عراق، ساختار این مجمع در حال آماده سازی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،‌ حسین علی اسماعیل الفیلی مشهور به «ابوعلی» مسئول نمایندگی مجمع جهانی تقریب با حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی و معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این جلسه پیرامون مسائل مختلف تقریبی بحث و تبادل نظر شد و محور گفت‌وگوها در خصوص تأسیس مجمع التقریب در بغداد بود.
علی اسماعیل در این جلسه ضمن تشریح عرصه‌های مختلف تقریبی در عراق و نیز با تأکید بر ضرورت کارهای میدانی در این کشور، ظرفیت‌های تقریبی استانهای سنی و شیعه عراق را تبیین نمود.
وی اظهار داشت: استفاده از اهداف تقریبی حلقه مفقوده‌ای است که شخصیت‌ها و قومیت‌های مختلف عراق بر آن تأکید دارند و البته گام‌هایی در این خصوص برداشته شده و اکنون با موافقت نخست وزیر عراق، ساختار این مجمع در حال آماده سازی است.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر نبویان نیز ضمن خوشامدگویی و اعلام آمادگی کامل پژوهشگاه و معاونت فرهنگی مجمع، خواستار تعامل بیشتر در دو محور گردید؛ نخست ارتباط با دانشگاه‌های عراق و آشنایی بیشتر با مذاق اساتید و دانشجویان آنجا  و دیگر ارتباط با علمای شیعه و سنی عراق که در تعمیق روابط تقریبی اثرگذار هستند.
دکتر نبویان با اشاره به مفید دانستن همکاری دو کشور در زمینه تقریب، خواستار سفرهای دو جانبه جهت شناسایی عرصه‌های تقریبی برای دو کشور شد.
یادآور می شود در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر هاشمی مسئول اداره آموزش معاونت فرهنگی مجمع حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha