چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه از مجموع شهدای که در طول نهضت انقلاب اسلامی تقدیم شده اند، سن حدود ۷۲ درصدشان بین ۱۴ تا ۲۴ سال بود، گفت: حدود ۱۵۰ هزار شهید ما بین نوجوانی و جوانی بودند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، پیش از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان اصفهانی که در تظاهرات استکبارستیز 13 آبان شرکت کرده بودند، گفت: 13 آبان مصادف با تسخیر لانه جاسوسی و کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم منحوس پهلویاست و این روز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی قلمداد می شود.

وی  افزود: در رژیم پهلوی در حالی که همه مردم، حوزه های علمیه و دانشگاه ها در خواب بودند، امام(ره) اعلامیه ای صادر کرد که سر لوحه آن آیه «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» ‌بود چراکه براساس این آیه، خداوند هیچ راه سلطه ای برای مومنان توسط کفار قرار نداده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به حضور در منزل امام در 4 آبان سال 1342 عنوان کرد: آن روز امام آخرین سخنرانی قبل از انقلاب  اسلامی را در ایران ایراد می کردند و این سخنرانی را  با انالله و انا الیه راجعون آغاز کردند، اما نماینده شاه قبل از سخنرانی خودش را به قم رساند و به امام گفت راجع به هرچیز می توانید سخن بگویید بجز آمریکا و امام که می دانست همواره هرچه را دشمنان نفی می کنند باید اثبات کند، علیه استکبار سخن گفت.

وی در ادامه اظهار کرد: امام سخنان خود را اینگونه ایراد کردند: «ما را فروختند، استقلال ما را فروختند، عظمت ارتش و ملت ما را پایمال کردند و ملت ایران را از سگ های آمریکایی پست تر کردند تا جایی که حتی اگر شاه ایران را زیر بگیرد مورد بازخواست قرار می‌گیرد».

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به این موضوع که طبق پیش بینی امام در این سخنرانی، آمریکا روزی منفورترین بشر نزد ملت ایران خواهد بود، یادآور شد: امام خمینی(ره) هیمنه پوشالی آمریکا را 53 سال پیش فرو ریختند و این حرکت سرآغازی برای استکبارستیزان دنیا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در پی این سخنان امام را سحرگاه 4 آبان به ترکیه تبعید کردند تصریح کرد: حضرت امام(ره) مدت 11 ماه تمام در ترکیه بودند و پس از آن به عراق تبعید شدند که 13 سال تمام در عراق ماندند و سرانجام 4 ماه را در فرانسه گذراندند و در 12 بهمن 57 راهی تهران شدند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر این مهم که نتیجه این مبارزه طولانی ‌امام و ‌بیداری ملت به پیروزی ملت ایران منتج شد، خاطرنشان کرد: سال 42 به امام گفتند شما با کدام سرباز می خواهید با رژیم قدرتمند شاه بجنگید امام فرموده بودند «سربازان من ‌در گهواره هستند»، براین اساس گهواره نشینان ۴۲ در سال 57 جوانانی شده‌ بودند که تظاهرات کردند‌ و در چنین روزی در سال ۵۷ دانش آموزان به دست رژیم شاه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه از مجموع شهدای که در طول نهضت انقلاب اسلامی تقدیم شده اند، سن حدود ۷۲ درصدشان بین ۱۴ تا ۲۴ سال است، افزود: حدود ۱۵۰ هزار شهید ما بین نوجوانی و جوانی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به اینکه در ۱۳ آبان ۵۸ همین جوانان بودند که لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند، تشریح کرد: امام فرمودند همیشه با بصیرت و ‌با چشمانی باز به دشمنان خیره و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید لحظه ای آرامتان نمی گذارند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه آنهایی که فکر می کنند مرگ بر آمریکا مورد نظر امام(ره) نبود بدانند که ایشان می فرمایند از خدا می خواهیم ‌این قدرت را به ما ارزانی دارند که‌ نه تنها از کعبه مسلمین که از ناقوس کلیسا هم مرگ بر آمریکا را به صدا در آوریم، افزود: حضرت امام(ره) تاکید کردند که راهی جز مبارزه نمانده و باید با چنگ و دندان در مقابل استکبار ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه هرجا ملت ایران و ملت های اسلامی در مقابل استکبار مقاومت کردند پیروزی از آن مقاومت بود تصریح کرد: دشمنان اعتراف کردند که ۸۶ کشور دنیا دست به دست هم دادند تا سوریه را ساقط کنند اما اراده مقاومت بر همه اراده ها پیروز شد و امروز ایران به عنوان مقاومت در مقابل استکبار با نام ابرقدرت پیروز صحنه‌است.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان تاکید کرد: ما مطمئنیم‌ نوید امام(ره) که فرمودند قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت ها را به خاک می نشاند، تحقق می یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha