یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: امروز اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب، دانشجویان و دانش ‌آموزان با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان، جواب یاوه‌ گویی ‌های ترامپ را دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌ هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی، ظهر شنبه در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آّبان در مقابل مصلی تبریز با اشاره به ضرورت عبرت گرفتن از حوادث تاریخی در طول دوران انقلاب اسلامی ایران، گفت: نگاه به وقایع تاریخی جمهوری اسلامی ایران، نشان می دهد که سران دولت آمریکا در هیچ دوره ای خیرخواه ملت ایران نبودند، آن ها در حرف سخن از مردم ما می گویند تا رابطه بین ملت و دولت را تخریب کنند که به کوری چشم دشمنان این اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی، دل بستن به رفع تحریم ها از راه مذاکره با آمریکا را اشتباه دانست و تاکید کرد: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی فرصتی دوباره برای فریاد مرگ بر شیطان بزرگ است، آنان که به اشتباه دل به رفع تحریم ‌ها از راه مذاکره با آمریکا داشتند، امروز می بینند که رؤسای جمهور این کشور نه تنها پایبند به برجام نیستند، بلکه به تعهدات بین المللی خود نیز اعتنایی نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با اشاره به پیش ‌بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون بدعهدی آمریکایی ها خاطرنشان کرد: صداقت آمریکا در دنیا، جز جنگ و خونریزی ثمر دیگری نداشته، رهبری نیز فرمودند که مخالف مذاکره نیستند اما آمریکا قابل اعتماد نیست که امروز این امر بر همگان ثابت شد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه عقب ‌نشینی در برابر زیاده‌ خواهی غرب و استکبار، عامل عقب‌ ماندگی خواهد بود، عنوان کرد: عده ای تصور می کنند، اگر در برابر غرب، کوتاه بیاییم مشکلات ما با آمریکا حل شدنی است، اما کوتاه آمدن، آمریکا را گستاخ‌ تر کرده و استقلال ما را در تمامی عرصه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی زیر سوال می برد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اینکه این روز به نماد استکبارستیزی تبدیل شده، ادامه داد: ۱۳ آبان سه واقعه مهم و سرنوشت‌ ساز تاریخ انقلاب اسلانی علیه استکبار و استعمار را برای ما یادآوری می‌ کند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی همچنین گفت: امروز اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان، طلاب و دانش ‌آموزان با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان، جواب یاوه‌ گویی ‌های ترامپ را دادند.

همچنین سردار غلام عسکر کریمیان فرمانده سپاه عاشورا در این مراسم عنوان کرد: وقتی دشمن از طریق جنگ نرم و سخت به نتیجه ای نرسید، دست به دامان تحریم‌ ها شد و با تشدید تحریم ‌های اقتصادی و دیپلماسی سعی در به انزوا راندن انقلاب اسلامی ایران را داشت.

وی افزود: امروز آمریکا با تصویب تحریم های بیشتر علیه ایران، اصلی ‌ترین نقض کننده‌ برجام محسوب می شود.

کریمیان با بیان اینکه ما در مقابل یزیدیان زمان خواهیم ایستاد، تاکید کرد: ما فرزندان هشت سال جنگ تحمیلی هستیم که یک تنه در برابر دنیا ایستادگی کردیم و نگذاشتیم حتی یک وجب خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد، امروز نیز در تمام نبرد‌ها حاضریم و نقش آفرینی می ‌کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم، بیانیه ای قرائت شد که با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha