سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران که در دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت در لبنان حضور داشت گفت: علمای اهل تسنن در کمیسیون‌های اجلاس مقاومت می‌گفتند اندیشه سلفیت و وهابیت یکی از اموری است که مستقیما به ایجاد درگیری داخلی به نفع اسرائیل خدمت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران که در دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت در لبنان حضور یافته بود در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، در ارزیابی این رویداد مهم جبهه مقاومت، گفت: این اجلاس به مدت دو روز برگزار شد و ما از طرف مجمع تقریب و اتحادیه علمای مقاومت دعوت شدیم. اجلاس یک بخش عمومی داشت که مهمترین رخداد آن پیام مقام معظم رهبری به شیخ ماهر حمود بود که بسیار اهیمت داشت و توسط آیت الله اراکی قرائت شد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: سخنرانان مختلفی از کشورهای گوناگون در این اجلاس صحبت کردند و بر تحقق وعده الهی درباره آزادی قدس در مقابل بیانیه بالفور تاکید کردند. این کنگره در سالگرد بیانیه بالفور برگزار شد.

* منشاء اصلی توطئه هایی که در منطقه وجود دارد یا در حال شکل گیری است رژیم اسرائیل است

وی ادامه داد: اهمیت این گنگره از این جهت بود که علما و اندیشمندان جهان اسلام، از بیش از یکصد کشور که هرکدام دارای نفوذ بودند، شرکت کردند و البته بعضی هم نتوانستند شرکت کنند. شرکت کنندگان جمع فرهیخته ای بودند که نقطه اشتراک دیدگاه های آن‌ها لزوم مقابله با اسرائیل این غده سرطانی منطقه بود و این که توطئه هایی که در منطقه وجود دارد یا در حال شکل گیری است، منشاء اصلی آن رژیم اسرائیل و حامیانش هستند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: نقشی که علمای مختلف شیعه و سنی می توانند داشته باشند، این است که اقشار مردم و فرهیختگان جامعه را نسبت به توطئه هایی که توسط دشمنان اسلام طراحی می شود و مسیر اصلی مبارزه با اسرائیل را به سمت اختلافات قومی و مذهبی تغییر داده، آگاه کنند.

* مخالفت علمای اهل سنت با اندیشه وهابیت

وی افزود: همچنین در کمیسیون هایی که به موازات در محورهای مختلف برگزار شد و من در برخی از آن ها شرکت کردم، علمای اهل تسنن می گفتند اندیشه سلفیت و وهابیت یکی از اموری است که مستقیما به ایجاد درگیری داخلی به نفع اسرائیل خدمت می کند و منشاء بخش زیادی از حوادث منطقه به نوع نگاهی که وهابیت در میان مردم در کشورهای مختلف ایجاد کرده بر می گردد که این نکته برای من جالب بود.

* ترویج فرهنگ مقاومت در حوزه های خواهران

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به برنامه های حوزه خواهران برای آشنایی طلاب با فرهنگ و اندیشه مقاومت، گفت: ما به موازات حرکت آموزشی و پژوهشی سعی می کنیم در بخش فرهنگی طلاب خواهر با مباحث روز و جریان شناسی فکری در عرصه بین الملل اشنا شوند زیرا «العالم بزمانه لایهجم علیه اللوابس»

وی افزود: برنامه هایی طراحی کردیم که خواهران با مسائل اصلی جهان اسلان آشنا شوند و از طریق تریبون های دردست خود، چه از طریق فضای مجازی و چه از طریق فضای حقیقی بتوانند نهایت استفاده را در مقابله با ظلم و توطئه‌هایی که اسرائیل در منطقه دارد بکنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha