شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام دقاق بحرین

حوزه/ شیخ عبد الله دقاق روحانی بحرینی در گفت‌وگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر این که کودکان به دلایل واهی در زندان‌های بحرین زندانی می شوند، اشاره کرد: آزادی‌های دینی در بحرین کاملا مورد تعرض گرفته، اما تمام کسانی که با دین مبارزه می کنند، سرنوشتشان نابودی و زوال است.

شیخ عبد الله دقاق روحانی بحرینی در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، با تاکید بر این که کودکان به دلایل واهی در زندان های بحرین زندانی می شوند، اشاره کرد: آزادی های دینی در بحرین کاملا مورد تعرض گرفته اما تمام کسانی که با دین مبارزه می کنند، سرنوشتشان نابودی و زوال است.

متن گفت‌وگو به شرح زیر است:

آخرین خبر ها در مورد آیت الله عیسی قاسم حاکی از چیست و همچنین بگویید اکنون وضعیت سلامت این شخصیت دینی چگونه است؟

آیت الله عیسی قاسم همچنان در محاصره خانگی است و نه اجازه می‌دهند که از منزل خارج شود و نه اینکه کسی به ملاقاتش برود و حتی نسبت به ورود فرزندانش سخت گیری می‌کنند و گاهی یک ساعت یا بیشتر از ورود آن ها جلوگیری می‌کنند.

آیت الله قاسم روحیه بسیار بالایی دارد و مشغول پژوهش و بحث علمی، پیگیری امور مردم و وضعیت بحرین است و همه امور خود را به خداوند سپرده و بر او تکیه کرده است.

رژیم آل خلیفه گروهی از مسلحین را متهم به دریافت حمایت مالی و نظامی می‌کند و مدعی است که با ایران در ارتباط هستند که در پی آن شیخ حسن عیسی بازداشت شد، آیا این ادعا ها از اساس درست است؟

شیخ حسن عیسی یکی از علمایی است که به پیروی از آیت الله عیسی قاسم خواهان صلح و آرامش است و در کنار ملت در پارلمان و خارج آن ایستاد و از آن دفاع کرد. وی تقریباً دو سال قبل از این انفجار ادعا شده بازداشت شد و هیچ ارتباطی با این امور ندارد، اما به خاطر نقش مؤثری که در منطقه خود و خدمتش به ملت مظلوم داشته است، رژیم تلاش می‌کند تا به وی فشار بیاورد و مسائلی که هیچ ارتباطی به شیخ عیسی ندارد را به وی نسبت دهد.

سازمان های بین الملل اخیراً از رژیم آل خلیفه خواستند تا حقوق کودکان را در این کشور رعایت کند، می توانید وضعیت کودکان را در زندان های آل خلیفه بیان کنید؟

کودکان بسیاری در زندان ها هستند که از تحصیل در مدرسه محروم هستند و لازم است که آنان آزاد شوند تا به تحصیل علمی و پیگیری درس و مدرسه بپردازند، اما آن ها به بهانه های واهی با زور و خشونت بازداشت شدند و علیه برخی از آن ها احکام سخت و سنگینی صادر شده است. اگر به برخی از این کودکان نگاه کنی، تعجب می کنی که چگونه با این سن کم زندانی شده اند. باید به خداوند شکایت برد که تمام آنچه رخ می دهد در برابر چشمان بیدار اوست.

پارلمان بحرین در ماه می میلادی قانونی تصویب کرد که علما را از برپایی فعالیت های سیاسی و دینی منع می کرد و این مسئله سبب واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی شده است؛ آن ها تصریح کردند که این اقدام هدفش جدایی دین از سیاست در آینده نزدیک است. دیدگاه شما در مورد این اقدام چیست و سطح آزادی دینی در بحرین چگونه است؟

مقامات بحرین تلاش می کند تا بر هویت دینی تلسط یابد و تصویب قانون ثبت احوال که با مخالفت علمای بحرین رو به رو شد، یکی از علائم و نشانه های آن است. حکومت بحرین از طریق مبارزه با شعائر حسینی و تنگ کردن عرصه بر سخنرانان، مداحان و مسئولین حسینیه ها و عزا خانه ها، هویت دینی را تضعیف کند؛ این مسئله نشان می دهد که آزادی های دینی در بحرین محدود و در خطر است اما تمام کسانی که با دین می جنگند، سرنوشتشان نابودی است؛ این سنت زندگی در طول تاریخ است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha