جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیکر مستبصر فرانسوی در حرم امیرالمؤمنین (ع) تشییع شد

حوزه/ پیکر "ماری بییر فالکمان" بانوی مستبصر فرانسوی ملقب به «مریم ابو الذهب» در جوار حرم مطهر امیر المؤمنین (علیه السلام) با حضور رئیس هیئت مدیره آستان مقدس علوی و مسئولین و کادر بخش های مختلف آستان علوی تشییع شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پیکر "ماری بییر فالکمان"  بانوی مستبصر فرانسوی ملقب به «مریم ابو الذهب» در جوار حرم مطهر امیر المؤمنین(علیه السلام)، با حضور رئیس هیئت مدیره آستان مقدس علوی و مسئولین و کادر بخش های مختلف آستان علوی تشییع شد.

این مستبصر فرانسوی فقید وصیت کرده بود که بعد از انتقال پیکرش از پاریس، «نماز میّت» وی در جوار حرم امیر المؤمنین(ع) خوانده شود و سپس در نجف اشرف و  در حسینیه ای که در راه "طریق یا حسین" و کنار عمود 172 است، دفن شود.

خانم ماری از یک خانواده کاتولیک در سال 1952م متولد شده و در 18 سالگی مسلمان و سپس مستبصر و شیعه مذهب شد.

وی نقش مهمی در بررسی، تدقیق و کاوش عملیات های کشتار برنامه ریزی شده و افراط گرایی علیه پیروان اهل بیت اطهار(علیهم السلام) در پاکستان داشته است.

خانم ماری در پاریس علوم سیاسی خواند و به عنوان پژوهشگر و استاد در مؤسسه زبان ها و تمدن های مشرق زمین در پاریس کار کرد و در مطالعات روابط شیعه و اهل سنت در پاکستان و افغانستان متخصص شد.

وی بار ها به زیارت حرم امیر المؤمنین (علیه السلام) مشرف شده و با مراجع دینی در نجف اشرف دیدار داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha